سید جواد حسینی: دوره ابتدایی کلید توسعه و بهشت تعلیم و تربیت است

مشهد(پانا)- آئین انعقاد تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی و رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سید جواد حسینی: دوره ابتدایی کلید توسعه و بهشت تعلیم و تربیت است

سید جواد حسینی در این نشست که با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی و معاونین آموزش ابتدایی کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: همانگونه که قرآن شهدا را زنده می‌داند، مسلک و راه شهدا در زمان زندگی شان نیز زندگی بخش است.

وی با اشاره به برگزاری این نشست به میزبانی مشهد افزود: مشهد مقدس به واسطه وجود مرقد مطهر رضوی، کره مذاب است که این کره مذاب ترویج کننده فضائل و سوزاننده رذائل است و فلسفه تعلیم و تربیت نیز همین است.

معاون وزیر ارتقای کیفیت، عدالت، هویت ترکیبی و نه تقلیلی و تعلیم و تربیت تمام ساحتی را از اهداف سند تحول بنیادین دانست و اظهار داشت: از استلزامات رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین، تصلب گرایی و توسعه مشارکت های درون و برون سازمانی است.
وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این نشست استفاده از ظرفیت های آموزش ابتدایی در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز های ویژه است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه توسعه انسان محور موجب دگرگونی می شود و توسعه همه آرمان های انسان را درون خود دارد اظهار داشت: همه انسان ها باید در توسعه نقش ایفا کنند و همچنین توسعه باید تمام انسان ها را پوشش دهد.

وی افزود: آموزش و پرورش، مدرسه و معلم محور اصلی توسعه هستند و دوره ابتدایی کلید توسعه و بهشت تعلیم و تربیت است.

حسینی جامعه پذیری را عامل اصلی توسعه دانست و گفت: موتور محرک پیشرونده توسعه و جامعه پذیری متکی بر آموزش پایدار در دوره ابتدایی محقق می شود.

وی افزود: سرمایه گذاری در این دوره بسیار ضروری است و ‏در سند تحول بنیادین هم بر تخصیص منابع ویژه به ابتدایی تاکید شده است.

معاون وزیر طرح سنجش سلامت را راه شناسایی ویژگی دانش آموزان و انتخاب نوع تعلیم و تربیت دانست و گفت: مداخله طلایی ‌و به هنگام در سه و چهار سالگی ما را به عدالت و استانداردسازی آموزشی نزدیک می کند

وی افزود: مداخله در سنین پایین هم بهره ورانه است و هم موجب جلوگیری از بسیاری عوارض قابل پیشگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه انسان ها با یکدیگر تفاوت های دارند و تعلیم و تربیت بر پذیرش اصل تفاوت تاکید دارد افزود: دانش آموزان با نیازهای ویژه استعدادهایی دارند که باید آنها را رشد دهیم و این رشد در همراهی دانش آموزان عادی با آنان اتفاق می افتد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی سیاست اصلی این سازمان برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه را حرکت از تفکیک به تلفیق و از تلفیق به سمت فراگیری دانست و افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۷۳ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه، فراگیر شده اند که‌‌ رشد ۸۲ برابری را نشان می دهد.

وی گفت: در راستای سیاست فراگیر سازی، ۱۲ هزار مدرسه عادی در کشور دانش آموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار داده اند.

حسینی فراگیر سازی تعلیم و تربیت را از اصول قابل پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و افزود: پوشش تحصیلی باید فراگیر باشد و همه افراد را تحت پوشش قرار دهد و برای رسیدن به این امر باید همه اجزای تعلیم و تربیت را به کار برد.

معاون وزیر مناسب سازی جامعه، معلمان، والدین و کتب درسی را رویکرد اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و اظهار کرد: مناسب سازی مدارس عادی پذیرای دانش آموزان با نیاز های ویژه یکی از اصلی ترین فعالیت هایی است که باید انجام شود

وی با بیان اینکه در تمام مناطق آموزشی کشور، مرکز توانبخشی راه اندازی خواهد شد افزود: مراکز توانبخشی در کنار واحد‌های آموزشی و مکمل آموزش هستند

وی اظهار کرد: مرکز جامع آزمونها در سازمان تشکیل و نهضت یریل آموزی و زیان اشاره نیز آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار