غربالگری سرطان سینه بانوان کارمند استان

یزد(پانا)- رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد گفت: خانم‌های کارمند بالای ۳۰ سال غربالگری سرطان سینه می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری سرطان سینه بانوان کارمند استان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد در چهارمین جلسه شورای سلامت این شهرستان گفت: سرطان سینه بالاترین رتبه در بین ۱۱ سرطان شایع در زنان در استان است.
مهدی حفیظی افزود: در این طرح تمام زنان کارمند ادارات استان طی مدت یک ماه با مراجعه به نزدیکترین مراکز خدمات جامع سلامت نسبت به ابتلای به این بیماری غربالگیری می‌شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر بیشتر مرگ و میر‌های ناشی از سرطان سینه در کشور‌های در حال توسعه که بیش از نیمی از آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است اتفاق می‌افتد.

حفیظی اظهار کرد: اجرای طرح ملی غربالگری و تشخیص زودرس سرطان در کشور‌های پیشرفته، عامل اصلی کاهش مرگ و میر مبتلایان به این نوع سرطان به شمار می آید.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد افزود: کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهرستان آمادگی انجام غربالگری سرطان سینه در بین زنان گروه هدف که زنان کارمند بالا ۳۰ سال هستند را دارند.
او خاطرنشان کرد: هر چند این طرح برای خانم‌های بالای ۳۰ سال مشغول به کار در ادارات است؛ اما مراکز در طول سال به زنان بالای ۴۰ سال که سابقه ابتلا به سرطان در خانواده درجه یک خود داشته باشند، خدمات ارائه می دهند.
اختصاص مرخصی ساعتی اداری به خانم‌های کارمند، برنامه ریزی درخصوص اجرای طرح در بین زنان کارگر و ارائه خدمت به مراجعین، بدون در نظر گرفتن محل سکونت و مرکز خدمات جامع تحت پوشش از جمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار