علیرضا کاظمی: هر بخش در آموزش و پرورش می‌تواند در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت نقش موثر ایفا کند

برای به نتیجه رسیدن فعالیت‌ها در زمینه مهدویت نباید خیلی عجله داشته باشیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که هر بخشی در آموزش و پرورش می تواند با توجه به ظرفیت ها و فرصت هایی که در اختیار دارد در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت نقش موثر داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: هر بخش در آموزش و پرورش می‌تواند در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت نقش موثر ایفا کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی در دومین جلسه کارگروه مهدویت که صبح امروز در اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت: کار کردن در مورد موضوع مهدویت که از موضوعات مهم دینی است و اهمیت بسیار زیادی دارد و انتظارداریم با برگزاری این کارگروه ها به یک خروجی مناسب و کار موثر بیانجامد.

او تصریح کرد: البته ما به عنوان دبیرخانه این کار مجری برنامه ها در آموزش و پرورش نیستیم بلکه اداره کل قرآن، عترت و نماز هماهنگ کننده
فعالیت های سایر بخش های آموزش و پرورش در زمینه مهدویت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: هر بخشی در آموزش و پرورش می تواند با توجه به ظرفیت ها و فرصت هایی که در اختیار دارد در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت نقش موثر داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: البته برای به نتیجه رسیدن فعالیت ها در زمینه مهدویت نباید خیلی عجله داشته باشیم زیرا کارهای مقطعی، منقطع و سطحی نمی تواند اثربخشی لازم را در جامعه مخاطب داشته باشد بلکه لازم است که فعالیت هایی پایدار و مداوم در حوزه فعالیت های دینی تعریف کنیم تا تاثیری عمیق بر باروهای دینی جوانان و نوجوانان داشته باشد .

کاظمی یادآورشد: برای یک کار فرهنگی پایدار و اثر بخش لازم است دقت و تامل داشته باشیم و همه جوانب کار را بسنجیم تا بتوانیم نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنیم.

او ادامه داد: لازم است همه بخش هایی که در این کارگروه عضو هستند به ویژه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظرفیت های خود برای انجام فعالیت های مهدویت را اعلام کنند تا با اتکا به ظرفیت های موجود بتوانیم با همدلی و اخلاص فعالیت های مربوط به مهدویت و انتظار را دنبال کنیم .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: می توانیم برای گسترش فرهنگ مهدویت از ظرفیت اداره کل فرهنگی، هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی به ویژه در کانون های فرهنگی تربیتی استفاده کنیم.

او افزود: برقراری ارتباط با دانش آموزان گرچه لذت بخش است اما امری است دشوار بنابراین باید برای برقراری ارتباط موثر با جامعه مخاطبان خود یعنی دانش آموزان فرآیند دوره تربیت مدرس و مربی مهدوی به صورت کشوری، استانی و منطقه ای تعریف کنیم.

کاظمی گفت: همچنین می توانیم برای فعالیت های مهدویت از ظرفیت طرح بوم سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی و همچنین ظرفیت تشکل های دانش آموزی بهره مند شویم.

او گفت: عمر مسئولیت ها کوتاه است و باید در زمینه مسائل دینی و تربیتی شب و روز نشناسیم تا بتوانیم کارهایی ماندگار و اثر بخش در این زمینه انجام دهیم و امیدواریم بتوانیم در زمینه توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت قدم هایی ارزشمند برداریم.

سپس محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به همت دفتر وزارتی به تمام استانها ابلاغ شده است و مدیران کل در تمامی استانها مکلف شده اند که ظرفیت های استانی خود را برای اجرایی شدن تفاهم نامه بسیج کنند.

او ادامه داد: فعالیت و تلاش برای مباحث مهدویت وظیفه ای همگانی است که باید به بهترین نحو هرکدام از بخش ها وظایف خود را دنبال کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نباید انتظار داشت که تمام مسائل و موضوعات مربوط به مهدویت با ارسال یک بخشنامه یا یک دستور العمل حل و فصل شود بلکه همه وظیفه داریم در بخش های محل فعالیت خود گفتمان مهدویت را حاکم کنیم.

او تصریح کرد: خوشبختانه 15 بندی که در تفاهم نامه قید شده است به طور کامل به تمام مباحث و ظرفیت ها پرداخته است که باید با شناخت ظرفیت های بخش های مختلف بتوانیم اقداماتی اثر بخش در این زمینه انجام دهیم.

در ادامه جلسه محمد صادق کفیل، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی و هنری مهدی موعود(عج)اقدام به معرفی بنیاد و اقدامات و ظرفیت های آن پرداخت و در ادامه نیز هریک از اعضای به بیان ظرفیت حوزه های مربوطه و بیان دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار