فعالیت 160 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور

شیراز(پانا)_مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور گفت: در کل کشور 160 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا و در استان فارس 13 مدرسه فعال است .

کد مطلب: ۱۰۰۵۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 160 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور

حجت الاسلام حامد تقدیری در دیدار با مدیر کل آموزش پرورش فارس و مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای استان گفت : این مدارس در مسیر رشد و تعالی معرفتی و تقویت معارف دانش آموزان در مسیر اهداف انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

حجت الاسلام تقدیری افزود: در ابتدا قرار بر این بوده که این مدارس ارتباطات پررنگی با حوزه علمیه داشته باشند و در این راستا در مسیر پیش رو بنا بر این است که ارتباطات و اتصالات با حوزه های علمیه ، طلاب ، مربیان حوزوی و مدیران داشته باشیم و از ظرفیت و پتانسیل حوزه بهره ببریم .

او اضافه کرد:بنا بر اساسنامه مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ، این مدارس پیش حوزوی است و بیشتر دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در حوزه هستند جذب این مدارس می شوند ولی در واقع اساسنامه دنبال نشده و اکنون مدارس معارفی و تربیتی است و رشته علوم و معارف را دارد .

مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور در بیان تفاوت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا با مدارس عادی گفت:در این مدارس نسبت به بُعد تربیتی ، فرهنگی ، رشد و تعالی معرفتی ، نسبت به بحث فرهنگی اهتمام و نظارت بیشتری شده و در واقع حضور همکاران طلبه در جمع تربیتی دولتی است .

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه در کل کشور 160 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا و در استان فارس 13 مدرسه داریم گفت : در همه استان های کشور این مدارس دایر است .

او اعلام آمادگی کرد که حمایت های مالی ، فرهنگی و آموزشی را با آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه توسعه هر چه بیشتر این مدارس داشته باشد .

حجه الاسلام تقدیری در خصوص برنامه های پیشرو گفت : باید نسبت به تقویت آموزشی ، تربیتی و فرهنگی مدارس بیشتر کار شود تا بتوانیم نخبگان و مدیران جوان متعهد ، مخلص ، دغدغه مند انقلاب اسلامی را در این مدارس تربیت کنیم و این رشد مستلزم صرف وقت ، توجه ویژه و پی گیری امورات خانواده ها است.

او افزود:علاوه بر اینها نسبت به برنامه آموزشی و درسی این دانش آموزان نیز به شدت اهتمام داریم همان گونه که هر هفته چالش های علمی و کلاس های جدی برای کنکور برقرار می شود .

او با تاسی از کلام امام خمینی (ره ) که فرمودند انقلاب ما برای مستضعفین است و متولی انقلاب اسلامی این مردم هستند گفت : این مدارس فرصتی است برای حضور قشر مستضعف و خدمت رسانی بیشتر به آنها که افرادی که توان مالی ویژه ای ندارند تا از مدارس غیردولتی استفاده کنند بتوانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار