تحصیل یک هزار و 200 دانش آموز استان فارس در مدارس علوم و معارف اسلامی

شیراز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه هزار و 200 دانش آموز در 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی در فارس داریم گفت : به طور میانگین در هر مدرسه ای 90 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل یک هزار و 200 دانش آموز استان فارس در مدارس علوم و معارف اسلامی

علی عسکر نجفی در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور و مدیران این مدارس در استان فارس ،اظهار داشت: این مدارس زمینه خوبی دارند برای اینکه به مدارس الگویی مبتنی بر سند تحول بنیادین تبدیل شوند.

نجفی بر لزوم هم افزایی و همکاری دستگاه‌های تبلیغات اسلامی و سازمان معارف مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کشور با آموزش و پرورش تاکید کرد.

او ادامه داد: اگر متولی همه مدارس آموزش و پرورش است لذا همه فرآیندها ، سیاست گذاری‌ها ، اجرا و نظارت نیز باید به عهده آموزش و پرورش باشد و در جریان تمام شیوه‌نامه‌ها باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: هر شیوه نامه‌ای باید ابتدا در آموزش و پرورش مستندسازی شود و بعد به مدارس ارجاع شود تا مدیران مدارس هم سردرگم نشوند.

نجفی با اشاره به اینکه هزار و 200 دانش آموز در 13 مدرسه علوم و معارف اسلامی در سطح استان داریم گفت: به طور میانگین در هر مدرسه‌ای 90 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

او کمبود نیروی انسانی، فضا، محتوا و برنامه‌ریزی درسی را از جمله مشکلات این مدارس مطرح کرد و خاطرنشان کرد: معتقدم با این حضور و پتانسیل خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور است اگر دست به دست هم دهیم مشکلات مرتفع خواهند شد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود 10 هزار نیروی انسانی در سال آینده و اینکه یک هزار و 800 مدرسه فرسوده داریم گفت : در سال گذشته هم 9 هزار و 562 معلم کم داشتیم

نجفی افزود: برای بازسازی و تعمیرات مدارس فرسوده به هزار میلیارد تومان نیاز داریم و تلاش می کنیم تا با همت دوستان ، همکاری ها و هماهنگی ،کمبود نیروی انسانی تامین شده و پای کار بودیم و هستیم و مدارس را یکی پس از دیگری می سازیم .

او با بیان اینکه هم اکنون در استان 600 پروژه فعال ساخت و ساز داریم اضافه کرد: 130 میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز استان متعهد شده اند برای آموزش و پرورش مدرسه بسازند و اینها همه حاصل هماهنگی ها و پی گیری های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با مجمع خیرین بوده است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد:باید تلاش کنیم در جهت کیفیت بخشی فضا و ایجاد فضاهای جدید همکاری لازم صورت پذیرد و برای رفع این مشکل می توان از وجود خیرین بهره برد همان گونه که نزدیک 40 درصد از مدارس ما را خیرین ساخته اند .

نجفی با تاکید بر لزوم اتخاذ تغییراتی در اختصاص نیروها به مدارس معارف صدرا گفت:برای رفع مشکل کمبود نیرو در این مدارس باید در ساختار برنامه ریزی و کنترل و هدایت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش پیش شرط هایی تعریف شود و مدارس معارف صدرا را به عنوان مدارس ویژه و خاص ببینند و در اختصاص نیرو به این مدارس تغییراتی ایجاد شود .

او در خصوص برنامه ریزی و رفع مشکل محتوای درسی در این مدارس گفت:در این زمینه اختیارات با شورای عالی آموزش و پرورش است و تعیین دروس ، سرفصل ها و ساعات مورد نیاز هر درس و ساعات آموزشی را آنها تدوین می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: از آنجا که مرکز تولید علوم اسلامی حوزه علمیه است لذا می شود از توان و پتانسیل این حوزه برای دروس تخصصی این مدارس که ارتباط بیشتر با حوزه دارند بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار