راه‌اندازی اولین باشگاه استانی دانش پژوهان جوان در فارس

شیراز(پانا)_مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اظهار داشت: همه امکانات برای راه‌اندازی اولین باشگاه استانی دانش پژوهان جوان در فارس فراهم است .

کد مطلب: ۱۰۰۵۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی اولین باشگاه استانی دانش پژوهان جوان در فارس

علی عسکر نجفی در دیدار با مدیران مدارس سمپاد استان و جمعی از دبیران و عوامل اجرایی این مدارس در شیراز ،با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه، نخبگان برکات جامعه و نعمت‌های الهی هستند، گفت: برون‌رفت از بسیاری از مشکلات کشور، حاصل تلاش این نخبگان است و اگر ما قدر این نعمت‌ها را ندانیم دچار زیان خواهیم شد.

نجفی اضافه کرد: موضوع شناسی، ورود به هنگام و آینده‌نگری برای تربیت نخبگان در نظام آموزشی کشور امیدبخش است .

او با تأکید بر لزوم ایجاد انگیزه لازم برای ماندگاری این نخبگان در کشور ، گفت: تعهد ما این است تا بر اساس سیاست‌های عالی وزارت آموزش‌وپرورش و توصیه‌های بزرگان در قدردانی از نخبگان، در حفظ و حراست از این گنجینه‌ها کوشا باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های المپیاد در استان،اظهار امیدواری کرد: ما قابلیت راه اندازی اولین باشگاه استانی دانش پژوهان جوان در فارس را داریم و با کمک مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور در تأمین تجهیزات، آماده راه‌اندازی آن هستیم.

نجفی با اشاره به نزدیک شدن فارس با میانگین کشوری در پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد ،گفت: هم‌اکنون در هفت شهرستان استان فارس این مدارس فعال هستند و تلاش ما در کیفیت‌بخشی به این نوع مدارس در سال‌های اخیر ، موجب کسب موفقیت دانش آموزان استعدادهای درخشان استان در عرصه‌های مختلف علمی در سطح ملی و بین‌المللی همچون کسب رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور سراسری و کسب 17 مدارس در المپیاد علمی کشوری و جهانی شده است.

او موفقیت‌های کسب‌شده را حاصل تلاش مدیران، دبیران و عوامل اجرایی این مدارس دانست و گفت: مجموعه‌های ویژه همچون مدارس سمپاد ، نیازمند امکانات و نیروی انسانی خاص است و برای تقویت این مدارس باید در تأمین نیروی انسانی توانمند برای آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

رئیس اداره آموزش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش‌وپرورش فارس نیز با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان مدارس سمپاد در المپیادهای علمی و خوارزمی ،گفت: از 17 مدال‌آور المپیاد در استان فارس 16 نفر آنان از دانش آموزان سمپادی بودند و همچنین در جشنواره خوارزمی نیز سه رتبه برتر توسط دانش آموزان در نواحی یک و دو شیراز کسب‌شده است.

یونس غلامی بابیان اینکه در تعداد ثبت نامی‌ها در جشنواره خوارزمی رتبه دوم کشوری را توانسته‌ایم کسب نماییم گفت: در کنکور سراسری سال 98 نیز از 7 رتبه تک‌رقمی کشوری استان فارس 3 نفر از آنان دانش آموزان مدارس سمپاد هستند، همچنین 12 رتبه تک‌رقمی در منطقه نیز توسط این عزیزان کسب‌شده است به‌نحوی‌که بچه‌های سمپاد تقریباً نزدیک به 65درصد از رتبه‌های زیر 3هزار استان را به خود اختصاص داده‌اند که بیانگر روزهای خوب دانش آموزان مدارس سمپاد سطح استان فارس می‌باشد.

غلامی با اشاره به سایر فعالیت‌های مدارس سمپاد در فارس، گفت:در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است و شدیداً به کار سوق‌های آموزشی پژوهشی محور اهمیت می‌دهیم .

او در خصوص اجرای طرح شهاب نیز گفت: با همکاری معاونت آموزش ابتدایی استان هم‌اکنون 59 منطقه از فارس بیش از 200 هزار دانش‌آموز را در قالب طرح شهاب تحت پوشش قرار داده‌اند .

رئیس اداره آموزش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش فارس گفت: برای دانش‌آموزانی که شهاب شامل آن‌ها نمی‌شد نیز طرح دیگری تحت عنوان طرح «هاد» هدایت استعدادهای دانش آموزان ،به‌صورت تخصصی‌تر و عمومی‌تر اجرا می‌شود و در این زمینه با حوزه‌های مختلف مثل سازمان تبلیغات اسلامی ، پارک علم و فناوری و آن‌هایی که می‌توانند در حوزه استعدادهای برتر کار کنند تفاهم‌نامه‌هایی داریم.

غلامی افزود:علاوه بر این طرح مهارت‌های زندگی نیز در مدارس سمپاد فارس شروع و در طول سال تحصیلی برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است و تمام تلاشمان این است که به سمت انتظاراتی که از استان ما در حوزه سمپاد وجود دارد حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار