دانش آموز نوش آبادی، پس از 41 روز کما جان دوباره یافت

کاشان (پانا) - سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: یک دختر 12 ساله نوش آبادی که به علت بیماری آنفولانزا در کما بوده، پس از 41 روز نجات یافت.

کد مطلب: ۱۰۰۵۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز نوش آبادی،  پس از 41 روز کما جان دوباره یافت

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، محمدرضا شریف اظهار کرد: بیمار با تشنج و هوشیاری پایین پذیرش شد که بعد از 40 دقیقه احیا قلبی، ریوی و بررسی های تشخیصی، میوکاردیت ناشی از آنفولانزا مطرح شده بود.
وی افزود: بیمار که در حالت کما به سر می برد، برای انجام اقدام های درمانی بعدی و جهت ادامه روند درمان به بخش آی سی یو قلب این مرکز منتقل شد.
وی تصریح کرد: حال عمومی بیمار که پس از 41 روز به وضعیت مساعد رسید با نظر پزشک معالج و پزشکان متخصص بیهوشی و قلب و عروق، دستگاه های تنفسی از وی جدا شد.
وی تصریح کرد: برای نجات این بیمار، بیش از 50 مورد مشاوره های مختلف پزشکی در بخش های مغز و اعصاب، بیهوشی، قلب، اطفال، داخلی، ریه، عفونی، گوارش، کلیه، جراحی، پوست، تغذیه و پزشکی قانونی، توسط پزشکان این مرکز انجام شد.
سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گف: با توجه به اهمیت خدمات پس از درمان، این بیمار تا بهبودی کامل، در بخش آی سی یو قلب تحت نظر خواهد بود.
وی درباره اهمیت مراقبت شهروندان در برابر بیماری آنفلوانزا تاکید کرد: آنفلوانزا یک بیماری حاد تنفسی واگیردار است که به وسیله نوعی ویروس ایجاد شده و در فصل سرد سال و به‌خصوص پاییز شیوع پیدا می‌کند.
شریف افزود: شروع بیماری آنفلوانزا به طور ناگهانی اتفاق می افتد و معمولا طی مدت چند روز بهبود پیدا می کند ولی به ندرت میتواند عوارض قلبی و عصبی جدی و تهدیدکننده حیات بدنبال داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار