مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

انقلاب اسلامی ایران در جهان کم نظیر است

کرمانشاه (پانا) - اولین نشست کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولین در راستای برگزاری ایام‌الله دهه فجر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی ایران در جهان کم نظیر است

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش ضمن تشکر و قدر دانی از مدعوین و عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی گفت:ایشان کسی بود که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه تمامی آزادگان جهان نگرانش بودند و همگان در مقابل این حرکت زشت رییس جمهور آمریکا عکس‌العمل نشان دادند.

وی ضمن شنیع دانستن عمل ترامپ اظهار کرد:شخصیت سردار سلیمانی که در بین تمام شیعیان و مسلمانان و آزادگان اعتبار و ارزش زیادی دارد و در تمام مدت عمر پُر‌برکت خویش خدمات زیادی از جمله سرنگونی داعش را انجام داده است نباید توسط آمریکا تروریست نامیده شود.

یزدان پناه از سقوط هواپیمای اوکراینی ابراز تاسف کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های شریف و بزرگواری که عزیزانشان را در این سانحه‌ی دلخراش از دست داده‌اند خاطر نشان کرد:باید بیاد بیاوریم که از این دست اتفاق‌ها‌ در سراسر جهان افتاده است و ما باید قدردان سپاهیان باشیم که همیشه در مقابل دشمن سینه سپر کردند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دست تجاوز‌گر بیفتد.نباید اجازه دهیم امروز این بزرگواران بخاطر این خطای انسانی مورد هجمه های سنگین قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش انقلاب شکوهمند اسلامی را در جهان کم نظیر دانست و عنوان کرد:انقلاب مسیری بود که توسط حضرت امام خمینی(ره) برای مردم تبیین شد،مصیبت‌ها و گرفتاری‌های این راه پر خطر توسط ایشان به همگان گوشزد شد و در آن دوران مردم با رهبری تاثیرگذار حضرت امام (ره) با جسارت و جرات وارد خیابان‌ها شدند و به دشمن فهماندند این ملت متحده شده و از این پس آماده‌ی تغییر بزرگی‌ست.

این مقام مسؤول تصریح کرد:حالا که قرار است چهل‌ویکمین سال پیروزی شکوهمند را جشن بگیریم این انقلاب به شکوفایی کامل رسیده و دیگر یک فرزند نو پا نیست.بلکه در خاورمیانه و دنیا به عنوان انقلابی تاثیرگذار از آن یاد می شود.

در ادامه‌ی این نشست عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز جهان اسلام،بخاطر شهادت بدرقه‌کنندگان حاج قاسم سلیمان در روز خاکسپاری و هم چنین شهادت سرنشینان سانحه‌ی هواپیمای اوکراینی ابراز تاسف و همدردی کرد.

عباس سروری بیان کرد:شهادت حاج قاسم سلیمانی ضمن استحکام وحدت ملی،موجب تقویت و انسجام گام دوم انقلاب شد.

وی اشاره کرد:هنوز خیلی از کشورها از جمله هندوستان و پاکستان در حال برگزاری آیین بزرگداشت برای این شخصیت بزرگ جهانی هستند و قطعا اگر کشورهای اروپایی در خفقان امپراطوری رسانه‌استکبار جهانی نبودند حتما آنها نیز بزرگداشت‌های متعددی برای سردار بزرگ اسلام بپا می‌کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان از آغاز به کار 22 کارگروه تخصصی برای ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود عمده‌ترین و برجسته‌ترین کارگروه متعلق به فرهنگیان و دانش آموزان است که به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش در سطح گسترده‌ای برای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این ایام فعالیت خواهد کرد.

در آغاز جلسه سید مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه به تشریح عناوین برنامه های دهه فجر پرداخت و گفت:در این ایام در مدارس از سخنران‌هایی که در دوران انقلاب نقش اثر گذاری داشته‌اند و خاطره‌های خوبی از این پیروزی با شکوه دارند دعوت می شود.

سید‌مجتبی موسوی بیان کرد:یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های این دوران استفاده از ظرفیت تشکل‌ها از جمله سازمان دانش‌آموزی،انجمن‌اسلامی،بسیج،هلال احمر و سایر تشکل‌های دانش آموزی است که در کنار فعالیتهای حوزه‌ی پرورشی و فرهنگی در مدارس ایفای نقش می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی از مسابقات ورزشی و فرهنگی به عنوان فعالیتهایی که در این دوران موجب شور و نشاط در مدارس می شوند و رنگ و لعاب خوبی به برنامه ها می دهند نام برد.

وی از برنامه‌هایی همچون برگزاری سرود همسرایان فجر در روز راهپیمایی،نواختن زنگ انقلاب با حضور مسئولین در مدارس و برنامه‌ی لاله‌های روشن برای تجلیل از مقام شامخ شهدا نام برد و گقت:در این راستا هر مدرسه به اسم یکی از شهدا معرفی خواهد شد و متولیان مدرسه در قالب برنامه های فرهنگی ویژه در مدرسه به معرفی چهره و وجهه‌ی آن شهید بزرگوار خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار