ضرورت افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل بر ضرورت افزایش ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهر اردبیل تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در اردبیل

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل در کارگروه مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در اردبیل با اشاره به در پیش بودن هفته هوای پاک و اجرای برنامه‌های زیست محیطی طی این هفته در سطح استان اردبیل گفت: شهر اردبیل از نظر شاخص‌های کیفی هوا جزو سه شهر پاک در سطح کشور مطرح است.

او افزود: در حال حاضر تنها یک ایستگاه بمنظور سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل وجود دارد و ضرورت دارد بمنظور پایش وضعیت کیفی هوا ایستگاه‌های سنجش هوا در شمال، مرکز و جنوب شهر اردبیل نصب و به مرکز پایش فراگیر در سطح کشور متصل شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سوزاندن ضایعات کشاورزی بعد از برداشت محصول، فعالیت‌های معدنی و فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت به صورت مقطعی را از جمله موارد آلوده کننده هوا در سطح استان برشمرد.

شهند با اشاره به وجود کانون گرد و غبار در روستای آق بلاغ مصطفی خان در حوزه شهرستان نمین که موجب ایجاد مشکلاتی برای اهالی روستا شده افزود: ضرورت دارد با همکاری دستگاه‌های متولی و ارائه راهکار‌های لازم بمنظور جلوگیری از افزایش وسعت کانون گرد غبار اقدامات ضروری صورت گیرد.

مدیر کل دفتر فنی استاندار اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: جلوگیری و کنترل انتشار عوامل آلاینده جوی در سطح استان باید به طور همه جانبه مورد توجه واقع شود که در این زمینه ارائه برنامه کاری و عملیاتی در دستور کار قرار داده شده و به همین منظور توسعه فضای سبز شهری و درختکاری می‌تواند راهکاری برای حل این مسئله باشد.

کنعان پور افزود: سرانه فضای سبز شهری در اردبیل ۹ متر است که از سرانه کشوری پایین‌تر است و نیاز است در این زمینه شهرداران برای تحقق سرانه استاندارد فضای سبز برنامه ریزی کنند.

او اظهار کرد: کاشت گونه‌های سازگار و ایجاد فضای سبز در کنار واحد‌های تولیدی و صنعتی از راهکار‌های کاهش آلودگی هوا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار