یادداشت استاندار کرمان درباره اهمیت شوراهای آموزش و پرورش

کرمان(پانا) - یادداشت استاندار کرمان درباره اهمیت شوراهای آموزش و پرورش...

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
یادداشت استاندار کرمان درباره اهمیت شوراهای آموزش و پرورش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، متن یادداشت به شرح زیر می باشد:

سوگند پروردگار یکتا را سزاست که با ترنم آسمانی " اقرا باسم ربک الذی خلق" انسان را امانتدار قلم، این ودیعه گراسنگ الهی نمود تا به قدرت تعقل، سرآمد مخلوقات باشد.

امروزه تقویت و ارتقاء نظام آموزش ‌و پرورش و آموزش عالی به‌عنوان بستر رشد و آگاهی انسان‌ها، از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود و تربیت نیروی انسانی متعهد، کاردان، مدیر و مدبر هدفی اساسی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. آنان که در آینده، اداره امور کشور را به دست می گیرند و امیدهای مملکت هستند.

شورای آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع رسمی سیاست گذاری و مهمترین رکن تصمیم گیری های مهم و اصولی نظام تعلیم و تربیت، پایگاهی برای همدلی، همراهی و هم اندیشی تمامی صاحب نظران و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی دولتی و مردم نهاد می باشد، تا با پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی، مسئولین آموزش و پرورش را در ایجاد بستر مناسب تعلیم و تربیت فرزندان مستعد و علاقمند یاری رسانند.

نظام تعلیم و تربیت کشور پس از تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مسیر مشخصی را برای تربیت نسل آینده در تراز انقلاب اسلامی پیش روی دارد؛ لذا شوراهای آموزش و پرورش استانی باید زمینه همراهی و همکاری تمامی دستگاه ها با آموزش و پرورش را برای اجرای مفاد این سند فراهم کنند.

اعتقاد دارم تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور نیازمند تغییر رویکرد از حفظ محوری به پژوهش محوری و تولید علم در مدارس و توجه به شاخص‌های کیفی و زیرساخت‌ها برای توسعه و عدالت آموزشی در جامعه با تکیه بر حل مسائل در چارچوب منافع ملی و توجه به معضلات پیش روی انسان امروزی در حوزه های مختلف است.

محمد جواد فدائی

استاندار کرمان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار