اجرای ۵ طرح تولید داروهای گیاهی نیازمند به ۶۰۰ میلیون اعتبار است

خرم‌آباد(پانا)رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۵ طرح تولید داروهای گیاهی در استان در دستور کار داریم که برای اجرای آن‌ها ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۵ طرح تولید داروهای گیاهی نیازمند به ۶۰۰ میلیون اعتبار است

به گزارش پانا، محمدرضا نیکبخت امروز چهارشنبه در نشست بررسی ظرفیت گیاهان دارویی لرستان با اشاره به اینکه لرستان نسبت به کل کشور در بحث گیاهان دارویی و صنعتی جلوتر است، اظهار داشت: در کل استان خوزستان با وسعت و جمعیت بالا، حتی یک کارخانه دارویی نیست، اما در لرستان در حوزه داروهای صنعتی و گیاهی کارخانه‌های متعددی داریم.

وی با بیان اینکه دانشجوهای داروسازی و محققین خوبی داریم که در حوزه گیاهان دارویی کار می‌کنند و نیازمند به اعتبار هستند، تصریح کرد: در برنامه‌های خود داریم با هماهنگی استانداری و دیگر دستگاه‌ها به سمت تقویت مراکز صنعتی و تحقیقاتی گیاهان دارویی برویم و از سوی دیگر فرهنگ مصرف گیاهان دارویی را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه طرح‌هایی داریم که محققین ما کار کرده‌اند و نیازمند حمایت برای اجرایی شدن هستند، افزود: یکی از این طرح‌ها تولید کرم گیاهی ترمیم کننده ضایعات زخم و سوختگی است که به ۴۵ میلیون تومان اعتبار برای اجرایی شدن نیاز دارد.

نیکبخت بررسی اثر ترکیب روغن زیتون سیاه و عصاره ریشه جیسینگ قرمز بر درد و التهاب با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان را دیگر طرح این نهاد دانست و گفت: ساخت پماد برطرف کننده علائم اگزما و خشکی پوست با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، کپسول خوراکی رزانیکام با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان و داروی مسکن فوری دندان درد با اعتبار ۱۷۱ میلیون تومان دیگر طرح‌های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

وی یادآور شد: در مجموع ۶۰۰ میلیون اعتبار برای اجرای این طرح‌ها نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار