85 درصد درخواست های بازنشستگی مشاغل سخت در لرستان تایید شد

خرم آباد(پانا)-۸۵ درصد درخواست های بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور از ابتدای امسال تاکنون تایید شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
85 درصد درخواست های بازنشستگی مشاغل سخت در لرستان تایید شد

علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اعلام این مطلب عنوان کرد: ازمجموع یک هزار و ۹۸۰ درخواست مطرح شده در کمیته بدوی و تجدید نظر، یک هزار و ۴۵۵ درخواست، تایید و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

او ادامه داد: مطابق آئین نامه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، باید عوامل زیان آور در کارگاه ها کاهش یافته یا از بین برود تا از این طریق نیروی کار در فضایی ایمن فعالیت کرده و پس از دوران بازنشستگی در سلامت کامل به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد.

آشتاب با بیان اینکه ایمنی و بهداشت کار بنگاههای اقتصادی به صورت دوره ای و زمان بندی شده بررسی و نظارت می شود اظهار کرد:‌ بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، چنانچه تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، به کارگران بیمه شده وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

آشتاب در خصوص نحوه عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور اظهار کرد: تمامی کارگران مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی، بدوی و تجدید نظر مرتبط با شغل آنها مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود :برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، امسال کمیته بدوی بررسی و احراز این مشاغل با تشکیل ۲۹ جلسه و کمیته تجدید نظر مربوطه با ۹ جلسه نسبت به بررسی و احراز شرایط کارگران مشمول اقدام کردند.

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار