آب دریاچه ارومیه ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت

ارومیه (پانا) - رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میزان آب این دریاچه به بیش از سه میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: آب دریاچه ارومیه طی یک هفته گذشته ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۰۰۵۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آب دریاچه ارومیه ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت

فرهاد سرخوش اظهار کرد: اقدامات ستاد احیا در لایروبی رودخانه‌ها سبب شده است که آب حاصل از بارندگی‌ها با هدررفت کمتری به سمت دریاچه ارومیه سرازیر شود.

وی با بیان اینکه تراز دریاچه نیز نسبت به هفته گذشته افزایش یافته‌است، گفت: تراز نگین آبی آذربایجان به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۹ سانتی‌متر رسیده‌است که در مقایسه با هفته گذشته ۲ سانتی‌متر افزایش دارد.

وی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه به بیش از ۲ هزار و ۸۲۱ کیلومتر مربع رسیده‌است به این نکته هم اشاره کرد که وسعت این دریاچه نسبت به هفت روز گذشته ۱۴ کیلومتر مربع بیشتر شده‌است.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هنوز طرح‌های مهم انتقال آب به پیکره دریاچه ارومیه به بهره‌برداری نرسیده است اما در صورت بهره‌برداری از طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه، شاهد تحقق وعده رییس جمهوری و افزایش یک متری تراز نگین آبی آذربایجان خواهیم بود.

وی ادامه داد: درصورت تخصیص به موقع اعتبارات هیچ مشکلی در اتمام طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه وجود ندارد.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: آخرین وضعیت طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار