دقایقی پیش:

پیکر شهدای گلستانی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به خاک سپرده شد + تصویر

گرگان (پانا) _ پیکر شهدای گلستانی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی امروز چهارشنبه پس از برگزاری مراسم تشییع با حضور مردم و مسوولان، در امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پیکر شهدای گلستانی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به خاک سپرده شد + تصویر

به گزارش پانا مرکز گلستان ، نماز میت برای این شهدا توسط آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان اقامه شد و پس از آن پیکر ۳ شهید گلستانی این حادثه از مصلی جمعه گرگان تا امامزاده عبدالله این شهر تشییع شد.

در این مراسم استاندار، فرمانده سپاه نینوا و مدیران دستگاه های اجرای و انتظامی گلستان حضور داشتند.

علاوه بر دلجویی امام جمعه گرگان و مسوولان گلستان از بازماندگان این شهدا، در روزهای گذشته چندین مراسم یادبود برای جانباختگان این حادثه در دانشگاه های استان برگزار شده بود.

سیاوش مقصودلو به همراه همسرش آزاده کاوه و دخترش پریا مقصودلو، مسافران گلستانی هواپیمای ۷۳۷ پرواز تهران - کی‌یف بودند که جان خود را از دست دادند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جان‌باختگان ایرانی سانحه هواپیمای اوکراینی در حکم "شهید" محسوب می‌شوند.

سیاوش مقصودلو از دانشجویان سابق مقطع پسا دکتری دانشگاه "مک‌مستر" کانادا بود.

او که سال ها قبل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بود، مدرک دکتری پزشکی خود را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرده بود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی تا با خطای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراین شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار