پیش‌بینی یک فعال بازار از وضعیت بازار خودرو در شب عید

عوامل گرانی بازار خودرو چیست؟

تهران (پانا) - قیمت خودرو در حالی این روزها با افزایش شدیدی مواجه شده است که فعالان بازار معتقدند امسال وضعیت بازار شب عید با تغییری جدی روبرو شده و قیمت‌ها در ماه‌های پیش رو با کاهشی محسوس روبرو است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی یک فعال بازار از وضعیت بازار خودرو در شب عید

به گزارش خبرآنلاین، اوایل دی ماه وزیر صنعت که برای دفاع از عملکرد خود به مجلس رفته بود از افزایش سه برابری تولید خودرو در سال جاری خبر داد. رضا رحمانی ادعا کرده بود تولید خودرو در کشور از هزار و ۳۰۰ خودرو در روز به چهار هزار خودرو افزایش یافته که این ماحصل برنامه ریزی‌های وزارتخانه متبوع او بوده است. با این وجود یک بررسی اجمالی بازار خودروی کشور بیانگر رو به وخامت رفتن شرایط در دو هفته گذشته است. درواقع پس از اقدام ایالات متحده برای ترور شهید سلیمانی و یارانش بازار خودرو در کنار بازار ارز با تورمی ناگهانی مواجه شدند.

همانطور که در جدول این گزارش مشاهده می‌شود قیمت همه خودروهای تولید شده در ایران ظرف یک ماه گذشته رشد کردند ولی بیشترین رشد را پژو ۲۰۰۸ و ساندرو به ترتیب با ۸۱ میلیون و ۵۰ میلیون تومان تنها در عرض سی روز تجربه کردند.

فعالان بازار می‌گویند حتی افزایش قیمت‌ها و ترس از رشد بیشتر قیمت هم نتوانسته است بازار خودرو را گرم کند و اتفاقا این وضعیت زمینه را برای تعمق بیشتر رکود فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار