مجتبی زینی‌وند: اگر قرار است جامعه توسعه یافته داشته باشیم، باید آموزش و پرورش ما توسعه پیدا کند

تهران (پانا) - مجتبی زینی وند در اولین روز هفته گرامی داشت شوراهای آموزش و پرورش د رجلسه ی شورای استان زنجان حضور یافت

کد مطلب: ۱۰۰۵۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی زینی‌وند: اگر قرار است جامعه توسعه یافته داشته باشیم، باید آموزش و پرورش ما توسعه پیدا کند

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ، مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز دولتی و توسعه مشارکت های مردمی ، صبح امروز 24دی ماه همزمان با آغاز هفته ی شوراهای آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت شورای آموزش وپرورش استان زنجان که با حضور استاندار ، فرماندار ، ائمه جمعه و دیگر مدیران ارشد استان برگزار شد ، حضور یافت .

زینی وند در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد امام شهیدان ، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ، به خصوص پاسدار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همه شهدای همراه ایشان ، ایام فاطمیه را تسلیت گفت .

معاون وزیر با تشکر از تجربیات و نگاه فرهنگی استاندار زنجان گفت : درتمام شاخص های موجود در مصوبات اجرایی، عملیاتی ، محتوایی خارج از شعار و توصیه ، شاهد رشد در جلسات آموزش وپرورش استان زنجان هستیم.

وی ضمن تشکر از عملکرد بسیار خوب مدیرکل آموزش و پرورش استان ، بیان کرد : فلسفه ی حضور من در استان تشکر از رئیس محترم شورای آموزش وپرورش و مدیرکل و ائمه محترم جمعه و نماینده معزز بعنوان یکی از چهره های فرهنگی _مذهبی برجسته کشور و ابلاغ قدردانی وزیر آموزش و پرورش است .

زینی وند بیان کرد : هفده دستگاه در شورای آموزش وپرورش شرکای ما هستند آنهایی هستند که در حوزه ی برنامه ریزی ، نظارت و اجرا ، همراه و کمک کار ما می باشند و ما قدردان زحمات همه ی آنهاییم.

وی گفت : برای توسعه و تعالی جامعه ، رشد و تربیت فرزندان در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است و اگر قراراست جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم ، حتما باید آموزش وپرورش ، توسعه یافته باشد.

زینی وند افزود : توسعه کشور ، از مسیر توسعه منابع و سرمایه های انسانی مسیر می شود . و هیچ جامعه ای بدون آموزش وپرورش کارآمد ، پویا و پاسخگو نمی تواند بعنوان الگو و موفق در خدمات و اهداف اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و توسعه ی انسانی باشد. به همین خاطر صاحب نظران معتقدند خدمتگزاران مدرسه را به عنوان کانون تحول ، معلم را به عنوان محور دانش و دانایی ،دانش آموز را به عنوان سرمایه انسانی تلقی می کنند و همه دل مشغولی هایشان ارتقا نظام تعلیم و تربیت جامعه است و معتقدند جامعه توسعه یافته با قدرت اقتصادی و صنعتی اجتماعی و علمی بالا مستلزم داشتن افراد خلاق کارآمد و پاسخگو و مسئولیت پذیر است .

معاون وزیر در ادامه افزود : این رسالت سنگین جز در آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و متولی این رسالت سترگ آموزش وپرورش است . اما همه دنیا اذعان دارند که آموزش وپرورش در توسعه سرمایه های انسانی نیازمند مشارکت همگانی است و دستگاه های دولتی و غیردولتی در این مشارکت سهیم هستند .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش به عنوان مترقی ترین قانون تصویب شده بعد از انقلاب است . .شوراهای آموزش وپرورش ترکیبی از مدیران ارشد استان یعنی نخبگان اجرایی وفکری است و مسولیت بالاترین مقام اجرایی در استان ، استانداران ، در منطقه فرمانداران ، در بخش ها بخش داران و با حضور بالاترین مقامات معنوی و مذهبی ائمه جمعه و علمای بزرگوار ، فرصت ارزشمندی برای توسعه آموزش و بستر و نهاد مهم و اثرگذاری هستند که قادرند با همکاری مردم و بخش های اجرایی و مدیران اجرایی فرصت رشد و تعالی را درجامعه ایجاد کنند .

زینی وند شورای آموزش و پرورش را زمینه ساز عملکرد پایدار و مطلوب در رشد آموزش و پرورش دانست و گفت: خوشبختانه ژرف اندیشی مدیران اجرایی استان ها و مناطق در مسائل مربوط به مشکلات محلی و منطقه ای ، و استفاده از سرمایه ها و منابع محلی ومنطقه ای و استانی برای رفع مشکلات آموزش وپرورش با راهکارهای واقع بینانه وعملیاتی شاهد رشد در عملکرد شوراها هستیم

زینی وند گفت : با گزارشی که مدیرکل استان زنجان دادند رشد بسیار خوبی درهمه ی شاخص های این استان مشاهده می شود در بحث توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی زنجان رشد صددرصدی داشته و دانش آموز منتخب ستاد اقامه نماز نیز درکشور دانش آموز استان زنجان بوده است در بحث توسعه مدارس غیردولتی و ارتقا کیفیت مدارس غیردولتی نیز این استان رتبه بسیار خوبی داشته است .

در ادامه زینی وند تصریح کرد : با توجه به پیچیدگی و گستردگی نظام تعلیم و تربیت ، دولت ها از رهگذر تمرکززدایی می خواهند زمینه جلب مشارکت همگانی را فراهم کنند.

وی گفت : مدارس و مراکز غیردولتی نماد مشارکت مردمی هستند . افرادی که با سرمایه خود بعنوان خیرین سرمایه گذار در اداره نظام و تعلیم و تربیت خدمت می کنند بخشی از وظایف نهاد تعلیم و تربیت را به دوش گرفته و خوشبختانه موفق بوده اند . گرچه میانگین پوشش دانش آموزی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی دارد . اما تعیین تکلیفی که در برنامه ی ششم توسعه برای پوشش دانش آموزان ایجاب می کند همانطور که نسبت به توسعه سایر شاخص ها در آموزش وپرورش و پوشش دانش آموزان موفقیت داشته در رفع مشکلات موسسین مدارس غیردولتی نیز عنایت ویژه داشته باشند .

زینی وند در بحث فضای آموزشی گفت : در برخی مناطق استان که از حیث فضاها و هم زمین های کاربری آموزشی ، قیمت املاک با نقاط شمال تهران برابری می کند ، استاندار محترم حمایت های لازم را از موسسین داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار