بررسی راهکارههای توسعه زیرساخت های گردشگری در شهرستان اشکذر

یزد(پانا)-در نشست "سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با "هادی نسب" فرماندار اشکذر مسائل و مشکلات حوزه توسعه گردشگری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۰۰۵۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارههای توسعه زیرساخت های گردشگری در شهرستان اشکذر

در این نشست که معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهردار و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان اشکذر نیز حضور داشتند، فرماندار اشکذر گفت: باید با تعامل و همکاری دستگاه های دولتی با بخش خصوصی زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه گردشگری شهرستان فراهم شود.

هادی هادی نسب اظهار داشت: به منظور تقویت زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری شهرستان فرمانداری اعلام آمادگی دارد تا با محوریت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رایزنی برای جذب اعتبارات مورد نیاز را انجام دهد.

وی به پروژه های پیشنهادی شهرداری برای اجرای مشترک با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره و افزود: این طرح ها باید با برنامه و با هدف مشخصی پیش رفته و عملیاتی شود.

فرماندار اشکذر به پروژه های حوزه میراث فرهنگی شهرستان از جمله بازارچه صنایع دستی رضوانشهر، گذر حاج غلام اشکذر، ثبت بافت قدیمی محلات و آثار معنوی اشاره و بر لزوم تسریع در اتمام آنها تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به پیشینه تاریخی شهرستان اشکذر اشاره و گفت: پهنه تاریخی نفیسی که در مجاور این شهر و تحت عنوان شهر تاریخی گمشده اسفنجرد وجود دارد یکی از مهمترین سایت های تاریخی حوزه میراث است که بزودی کار پژوهش در مورد آن انجام خواهد شد.

سید مصطفی فاطمی ، افزود: اتمام ساختمان موزه ، ایجاد موزه عاشورا و تکمیل پرونده های مرتبط با ثبت آثار معنوی شهرستان از جمله پروژه های مشترک میراث و شهرداری است که باید طبق اولویت بندی اجرایی گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار