فشار روی استقلال بیشتر شد

تهران (پانا) – سازمان لیگ سرانجام از موضع خود کوتاه آمد و بر خلاف رویه جاری در فوتبال جهان، دیدار تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان را لغو کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فشار روی استقلال بیشتر شد

به رغم اینکه سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران بارها تاکید کرده بود که دیدار تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر در تاریخ از پیش اعلام شده (27 دی) برگزار خواهد شد، اما اخبار رسیده حاکی از تصمیمی جدید برای این بازی است که احتمالا در آینده برای استقلالی‌ها با توجه به فشرده بودن بازی‌ها دردسرساز خواهد شد.

بنابر خبری که البته هنوز به صورت رسمی از سوی سازمان لیگ اعلام نشده است، دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال لغو و تاریخ دیگری موکول شد. سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده بود به علت حضور تیم‌های استقلال تهران و شهر خودرو مشهد در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، دیدار هفته هفدهم این دو تیم در تاریخ 27 دی برگزار خواهد شد. این در حالی است که سایر دیدارهای این هفته 5 و 6 بهمن برگزار می‌شود.

البته تا شب گذشته مدیران باشگاه استقلال موضع قاطعی درباره لغو این دیدار نگرفته بودند اما سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان و جواد نکونام سرمربی این تیم بارها تاکید کرده بودند که این بازی باید لغو شود و حتی تهدید کردند در صورت عدم لغو این بازی، فولاد خوزستان به این دیدار نخواهد آمد.

علت این درخواست از سوی دو باشگاه حضور بازیکنان این دو تیم اردوی تیم ملی فوتبال امید است، البته این اعتراض در حالی است که در هیچ یک از لیگ‌های فوتبال معتبر جهان بازی‌های رده پایه علت لغو دیدار تیم‌های باشگاهی نمی‌شود، همچنین اگر قانون تیم‌های ملی بزرگسالان را هم درباره تیم ملی امید جاری بدانیم، باز هم بازی این دو تیم نباید لغو می‌شد. براساس قانون اگر تیمی 4 بازیکن و یا بیشتر از این تعداد بازیکن را در اردوی تیم ملی داشته باشد، بازی‌های این تیم در لیگ‌های سراسری می‌تواند لغو شد. این در حالی است که در اردوی تیم ملی امید، فولاد خوزستان 3 بازیکن و استقلال تهران 2 بازیکن دارند.

هر چند این بازی فعلا به صورت رسمی لغو نشده است اما برنامه سازمان لیگ نشان می‌دهد جای خالی برای برگزاری دیدار عقب افتاده تا پایان فصل وجود ندارد و اگر استقلال بتواند از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، برگزاری این دیدار بسیار سخت خواهد بود و فشار را روی تیم فرهاد مجیدی بیشتر می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار