در ۹ ماه اخیر‍؛ ۴۹۵ نفر در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند

عابران بیشترین قربانی تصادفات هستند

ساری (پانا) - ۴۹۵ نفر در نه ماه سال جاری بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشت.

کد مطلب: ۱۰۰۴۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
در ۹ ماه اخیر‍؛ ۴۹۵ نفر در تصادفات رانندگی مازندران جان باختند

طبق اعلام پزشکی قانونی مازندران از این تعداد، 377 مرد و مابقی زن و در مجموع ۴۳۰ نفر از. آنان معادل ۸۷ درصد بومی استان بوده‌اند.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، با اشاره به کاهش 3 درصدی تلفات حوادث رانندگی در محور برون‌شهری و راه روستایی گفت: «جاده‌های درون‌شهری با 136 فوتی و افزایش 21 درصدی و محور برون شهری و راه روستایی با 136 فوتی ناشی از تصادف با کاهش 21 درصدی به ثبت رسید.‌»

در حالی که بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با 2 هزار 515، بابل با هزار 839 و آمل با هزار 387 است، کمترین آن مربوط به شهرستان فریدونکنار با 232 فوتی است.

عابرین بیشترین قربانی تصادفات

به گفته عباسی،‌ در زمان وقوع تصادف 175 نفر از افراد عابر، 115 نفر راننده، 104 نفر سرنشین، 92 نفر موتورسوار و 9 نفر هم دوچرخه‌سوار بوده‌اند.

مصدومان تصادفات رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود، در این سازمان ثبت شده است، اعلام کرد که در نه ماه امسال، 12هزار و 889 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشت.

عباسی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان حوادث رانندگی موثر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار