پیام مدیر آموزش‌وپرورش آستارا به مناسبت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش

آستارا (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با صدور پیامی فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر آموزش‌وپرورش آستارا به مناسبت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرنگار پانا ، به نقل از گزارش پایگاه خبری آموزش و پرورش شهرستان آستارا، سید سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان به مناسبت گرامی‌داشت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیامی صادر کرد.
متن پیام سید سجاد موسوی به شرح ذیل است:
وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ
و آنان‌که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند و نماز را برپا داشتند و کارشان در میان خودشان بر پایه مشورت است و از آنچه روزی آنان کرده‌ایم، انفاق می‌کنند.
آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی، ماهیت و کارکردی مشارکتی دارد که تحقق امر مشارکت در سند تحول نظام آموزشی، در سایه برقراری تعامل سازنده با اولیا و دستگاه‌های تأثیرگذار در حوزه تعلیم و تربیت امکان‌پذیر است.
مشارکت در تصمیم‌گیری‌های حوزه تعلیم و تربیت، سبب رشد و بالندگی آموزش و پرورش بوده و زمینه تحقق جامعه پویا را فراهم نموده است؛ لذا تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در 26 دی ماه سال 76 از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان یک تجربه موفق در راستای تحقق خردجمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت و بسیج سرمایه‌های محلی تلقی می‌شود.
قانون شوراهای آموزش و پرورش بر اساس اصل سوم و اصل یک‌صدم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با هدف تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش، بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، تمرکززدایی و بهره‌گیری از تفکر جمعی و دیدگاه‌های صاحب‌نظران تعلیم و تربیت برای تنگناهای سیسم آموزشی کشور تصویب و مورداجرا قرار گرفت.
این‌جانب ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش، این هفته را به اعضای شورا، فرهنگیان فرهیخته، دانش‌آموزان و اولیای محترم تبریک گفته و موفقیت و توفیق روزافزون آن‌ها را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار