صادرات ۲۲ میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشینی آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا)-۲۲ میلیون دلار کالا توسط تعاونی‌های مرزنشینی استان طی ۹ ماه نخست سال جاری صادر و صدها میلیارد دلار درآمد نصیب کشور شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
صادرات ۲۲ میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشینی آذربایجان‌غربی

رضا نقی‌زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از جمله مهمترین اقلام صادراتی این تعاونی‌ها می‌توان به مواد غذایی، میوه و سبزی، فلزات، تخته نئوپان و مصالح ساختمانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸ شرکت تعاونی مرزنشینی در آذربایجان‌غربی فعال است، اضافه کرد: این تعاونی‌ها طبق قانون تنها می‌توانند با مناطق مرزی کشورهای همسایه تبادل کالا و صادرات داشته باشند و این امر اهمیت تعاونی‌های مرزنشینی را نشان می‌دهد.

نقی زاده همچنین از تشکیل ۷۳ تعاونی جدید از ابتدای امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۱ تعاونی در گرایش تولیدی، ۱۱ مورد در بخش توزیعی و ۳۲ تعاونی در گرایش خدماتی تشکیل و با راه‌اندازی آنها ۸۸۲ فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی ایجاد شده‌است.

او با اشاره به برگزاری ۳۵ هزار و ۴۸۸ نفر ساعت آموزش برای تعاون‌گران آذربایجان‌غربی، بیان کرد: این آموزش‌ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی‌های استان در شاخه‌های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شد.

۷۹ درصد جمعیت استان شامل حدود ۲ میلیون و ۵۸۳ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند. یک‌هزار و ۷۷۴ تعاونی در آذربایجان‌غربی فعال بوده و در بخش‌های مختلف از جمله تعاونی‌های مسکن، خدمات و مصرف در حال فعالیت است.

هم‌اکنون ۳۰ هزار و ۴۳۱ نفر در تعاونی‌های استان مشغول به کار هستند. در حالی که تعاونی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در کشور است که باید ۲۵ درصد سهم اقتصادی کشور را به خود اختصاص دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار