۵۸ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌غربی معدوم شد

ارومیه-(پانا) - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۸ تن انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی طی امسال در استان ضبط، معدوم و از چرخه مصرف خارج شده‌است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
۵۸ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌غربی معدوم شد

کامیار داهیم با بیان اینکه ۲۸ واحد متخلف در توزیع فرآورده‌های خام دامی در آذربایجان‌غربی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، بیان کرد: در راستای اقدامات کنترلی و نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان، این واحدها شناسایی شده‌اند.

وی بیان کرد: ۸۵ هزار و ۱۱۳ نوبت بازرسی بهداشتی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصول دامی در استان صورت گرفته‌ و یک‌هزار و ۴۳۶ مورد نمونه‌برداری از این فرآورده‌های خام دامی انجام شده‌است.

وی با اشاره به نظارت بهداشتی بر استحصال بیش از ۵۲ هزار تن گوشت قرمز و سفید در آذربایجان‌غربی طی سال‌جاری ادامه داد: امسال بیش از ۶۳ هزار راس دام سبک و سنگین با افزون بر ۶ هزار تن گوشت قرمز و ۲۲ میلیون و ۵۴۵ هزار قطعه طیور با بیش از ۴۶ هزار تن گوشت سفید در استان کشتار شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده خام دامی است، اضافه کرد: مهیا کردن گوشت با کیفیت و بهداشتی برای مصرف‌کننده در راستای تامین سلامت جامعه از وظایف این نهاد است.

اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در تمام ایام سال نظارت‌های بهداشتی خود را بر نحوه استصال و عرضه مواد خام دامی در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه انجام می‌دهد.

این اقدام در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار