احداث 10 مدرسه استثنایی در فارس

شیراز (پانا) - معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور در شیراز از احداث 210 مدرسه ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور خبر داد و افزود: تامین استاندارد فضا و تجهیزات ساخت 210 مدرسه استثنایی در سطح کشور مد نظر است که 10 مدرسه از این تعداد سهم  فارس خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
احداث 10 مدرسه استثنایی در فارس

سید جواد حسینی در جمع مدیران مدارس استثنایی فارس در پردیس دانشگاه فرهنگیان دختر شیراز، گفت : قرار است در آینده دو مرکز دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران و برادران مخصوص تربیت معلم برای دانش آموزان استثنایی در نظر بگیریم .

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور افزود : با همکاری مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تلاشیم بتوانیم 800 نیروی توانبخشی که نیاز مدارس استثنایی است را تامین کنیم .

حسینی گفت : در 14 استان کشور مدرسه ویژه اوتیسم وجود ندارد که از جمله استان‌های فاقد مدرسه اوتیسم فارس است که تلاش می‌کنیم ظرف یک و نیم سال آینده با تأمین زمینی که انجام خواهد شد این نوع مدرسه نیز در شیراز ساخته شود .

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور با اشاره به اینکه 12 مرکز مشاوره و توانبخشی در سطح کشور داریم گفت : مرکزی که در شیراز در حال آماده سازی است یکی از جامع ترین این مراکز است که سعی بر تامین تجهیزات این مرکز داریم .

وی گفت : در کشور 31 سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه داریم و حدود 15 استان سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه را ندارد که سالنی به وسعت بیش از یک هزار و 300 متر مربع در مجموعه کانون پرورش فکری شیراز وجود دارد که به دانش آموزان استثنایی اختصاص پیدا کرده و سعی می کنیم آن را به اتمام برسانیم .

رئیس سازمان استثنایی کشور گفت: هم اکنون بیش از 80 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 600 مدرسه استثنایی کشور به‌صورت ویژه و با رویکرد تفکیک مشغول به تحصیل هستند.

او با بیان اینکه برای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی ، توانبخشی و پرورشی یکی از استانداردهای مورد نیاز استاندارد فضا و تجهیزات است گفت : برای تامین این استاندار در سطح کشور با کمبود 210 فضا مواجه‌ایم که 10 فضا از این تعداد مربوط به استان فارس می شود.

حسینی افزود: خوشبختانه در جلساتی که با مجمع خیرین مدرسه‌ساز داشتیم قرار بر این شده که زمین این 210 مدرسه را در ایران تامین کنیم و خیرین هم قول ساخت داده اند .

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور ساخت سالن های ورزشی و چند منظوره درون مدرسه ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه را از دیگر طرح‌های حوزه کاری خود عنوان کرد و گفت : از آنجا که این دانش‌آموزان به ورزش و حرکات توانبخشی بسیار نیازمندند، هر چه قدر که این محیط‌ها نزدیک به مدرسه یا داخل مدرسه تامین شوند موثرتر است .

او افزود: مقرر شده ساخت سالن‌های ورزشی در مدارسی که امکان ایجاد سالن‌های درون مدرسه‌ای با ابعاد 200 متر وجود داشته باشد انجام پذیرد .

حسینی گفت : یکی از مشکلات در رابطه با دانش آموزان با نیازهای ویژه سرویس ایاب و ذهاب است که در طول چند سال اخیر اعتبارات آن بیش از 7 برابر افزایش یافته اما در عین حال بیش از 50 صد هزینه را در این زمینه نتوانستیم تامین کنیم .

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور خاطر نشان کرد : قرار شده ظرف یک هفته آینده 30 میلیارد ریال برای سرویس ایاب و ذهاب به کشور اختصاص بدهند که سهم استان فارس هم در آن مشخص خواهد شد.

وی استاندارد سازی منابع انسانی را یک سیاست قطعی و حتمی در آموزش و پرورش دانست و گفت : ما با نوعی ریزش منفی در این خصوص مواجه ایم یعنی تعداد دانش آموزان افزایش می یابد اما تعداد نیروهای انسانی کاهش پیدا می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه امسال بیش از 17 هزار نیرو گرفته شده که نزدیک به 600 نفر از این تعداد مربوط به معلمان استثنایی هستند، گفت : تلاش می کنیم به لحاظ ردیف استخدامی از سازمان امور استخدامی و تخصیص نیروهای بیشتر از طریق ماده 28 و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان این ریزش نیروی انسانی را جبران کنیم که یک بخش از نیروهای ما از توانبخشی درقالب نیروهای طرحی هستند که تعدادشان حدود 350 نفر است .

او گفت : در نظر داریم در آینده دو مرکز دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران و برادران مخصوص تربیت معلم برای دانش آموزان استثنایی در نظر بگیریم و با همکاری مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تلاشیم بتوانیم 800 نیروی توانبخشی که نیاز مدارس استثنایی است را تامین کنیم .

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور به برخی از تصمیمات گرفته شده در سفر خود به استان فارس اشاره کرد و گفت : ساخت یک واحد مدرسه اوتیسم استاندار مناسب سازی شده در فارس، ساخت 210 مدرسه استثنایی در سطح کشور و اختصاص 10 مدرسه از آن به فارس ، تهیه تجهیزات برای مرکز جامع مشاوره و توانبخشی در حال ساخت استان و قول سفر دانش آموزان برتر مدارس استثنایی فارس به عتبات و عالیات از جمله اقدامات پیشرو است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار