بیشترین گاز مایع یزد به عنوان سوخت خودرو مصرف می‌شود

یزد(پانا)- مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان یزدگفت: مصرف گاز LPG امسال در استان یزد بیش از ۳۰درصد نسبت به ماه آذر ۹۷ افزایش داشته است که عمده مصرف آن برای سوخت خوردوهایی است که به صورت غیر استاندارد از سیلندر گاز مایع استفاده می کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین گاز مایع یزد به عنوان سوخت خودرو مصرف می‌شود

عباسعلی پورمحمدعلی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، در خصوص ایجاد صف های طولانی خرید کپسول گاز مایع در شهر یزد گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی صرفا تامین کننده گاز مایع در استان است و نظارت بر توزیع و نحوه توزیع با سازمان صمت است.

وی با تاکید بر این که کمبودی در خصوص تامین گاز مایع در استان وجود ندارد، ادامه داد: بیش از 300 تن گاز مایع اضافه بر سهمیه استان با پیگیری هایی که شده به استان یزد تخصیص داده شده است و رایزنی و پیگیری های برای افزایش بیشتر سهمیه استان نیز درحال انجام است.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان یزد اذعان داشت: همه شهرهای استان یزد به جز روستاهای شهرستان بهاباد از نعمت گاز برخوردار هستند و فقط چندین روستا از شهرستان مهریز و روستاهای بهاباد هستند که گاز کشی نیستند و شرکت پخش فرآورده های نفتی، گاز LPG مورد نیاز آن ها را تامین و دراین خصوص تامین مشکل خاصی وجود ندارد.

پورمحمدعلی با بیان این که گاز LPG مصرف خانگی و گرمایشی زیادی در استان یزد ندارد، افزود: مصرف گاز LPG امسال در استان یزد بیش از ۳۰درصد نسبت به ماه آذر ۹۷ افزایش داشته است که عمده مصرف آن برای سوخت خوردوهایی است که به صورت غیراستاندارد از سیلندر گاز مایع استفاده می کنند.

وی به تبدیل تنها جایگاه سوخت گیری گاز مایع LPG مربوط به تاکسیرانی به گاز CNG اشاره و تصریح کرد: در استان یزد جایگاهی برای خودروهای LPG وجود ندارد تمام جایگاه به گاز شهری CNG متصل است و شهر سبز شناخته می شود و مصرف این میزان گاز مایع در این استان به هیچ عنوان توجیه ندارد.

پورمحمدعلی با بیان این که خودرو‌های عمومی با یارانه دولتی دوگانه سوز می‌شوند گفت: صاحبان خودروهای عمومی برای گاز سوز کردن خودرو خود ابتدا باید در سایت IRNGV.IR ثبت نام و جهت اقدام بعدی به مراکز مورد تایید شرکت پخش فرآورده های نفتی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار