معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: خرداد ماه آخرین مهلت ایمن سازی مدارس غیرانتفاعی استان است

سایت اسکان اضطراری در ۵ شهر بزرگ کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود

یاسوج (پانا) - معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد، آموزش و پرورش استان با همکاری نوسازی مدارس تا پایان خردادماه مهلت دارند نسبت به رفع مشکلات ایمنی مدارس غیرانتفاعی استان اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:  خرداد ماه آخرین مهلت ایمن سازی مدارس غیرانتفاعی استان است

عزیز فیلی در نشست کارگروه زلزله با اشاره به مصوبات گذشته در خصوص تعیین سامانه پهنه بندی خطرپذیری زلزله شهر یاسوج و تعیین حریم گسل های این شهر، اظهار کرد: راه و شهرسازی با همکاری دانشگاه یاسوج به عنوان مشاور عملیات مطالعات تکمیلی در این خصوص را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این نشست مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی با اعتبار یک میلیارد تومان نسبت به تهیه و نصب ۸ دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف شهر یاسوج اقدام کند.

او بیان کرد: مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتبار جهت نصب دستگاه های لرزه نگار تامین اعتبار و به مدیریت بحران استانداری ابلاغ می شود.
فیلی گفت: مقرر شد اعتبار مورد نیاز در خصوص ایجاد سامانه زلزله شهر یاسوج باتوجه به مطالعات قبلی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ایجاد ۵ سایت اسکان اضطراری در استان تاکید کرد.
او ابراز کرد: به منظور پیش بینی مکان های اضطراری در زمان وقوع زلزله در شهرهای پرجمعیت استان از جمله یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سی سخت و باشت مقرر شد سایت های مناسب امکان سنجی و شناسایی شده و مطالعات لازم در این خصوص از سوی راه و شهرسازی انجام شود.
فیلی افزود: همچنین نقشه های اجرایی جهت آماده نمودن این مکان های اسکان به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان جهت تامین اعتبار ارائه شود.

معاون استاندار خواستار تشکیل کارگروه ویژه در این زمینه شد و گفت: اعضای این کارگروه موظف به پیگیری جانمایی و تامین زیرساخت های این مکان از جمله آب، برق، گاز، سکوبندی و محوطه سازی آن هستند.

فیلی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: آموزش و پرورش استان با همکاری نوسازی مدارس تا پایان خردادماه مهلت دارند نسبت به رفع مشکلات ایمنی مدارس غیرانتفاعی استان اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار