رییس آموزش و پرورش ناحیه یک ری:سواد حرکتی ترکیبی از تسلط بر مهارت‌های بنیادین حرکتی و ورزشی است

شهرری (پانا) - افتتاحه کلاس درس تربیت بدنی مدرسه مکتب الزهراء (س) با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران درواحد آموزشی فاطمه الزهرا(س)آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش ناحیه یک ری:سواد حرکتی ترکیبی از تسلط بر مهارت‌های بنیادین حرکتی و ورزشی است

بهروز نصیری رییس آموزش و پرورش ناحیه یک ری در این افتتاحیه گفت: سواد حرکتی مفهومی به نسبت جدید است که با اندازه گیری، تغییر، سلامت و حال خوب در طول عمر ارتباط دارد و در حال حاضر، سواد حرکتی با ظرفیت فرد برای داشتن زندگی سالم و فعال تعریف می‌‌شود.

او در ادامه افزود: سواد حرکتی ترکیبی از تسلط بر مهارت‌های بنیادین حرکتی و ورزشی است که کودک را قادر می سازد حرکات مداوم محیط پیرامونش را نگاه کند و براساس درکش از محیط تصمیم دقیقی بگیردبا اعتمادبه نفس و کنترل، در طیف وسیعی از فعالیت های بدنی و موزون و شرایط ورزشی حرکت کند و در قبال شرایط محیطی موجود و براساس ادراک خود، واکنش مناسب نشان دهد.

نصیری با اشاره به ویژگی‌های افراد با سواد رسانه‌ای گفت : دانش آموزان نه‌تنها توانمند هستند، بلکه به ظرفیتهای حرکتی که به آنها ارزانی شده اعتماد دارند و انگیزه آنان با تمرکز بر بعد جسمانی بیشتر می‌شود و با داشتن دامنه‌ای از قابلیتهای حرکتی، قادرند با انواع محیط ‌های آشنا و جدید تعامل مؤثر و پویا برقرار کنند و هرچه دامنه این قابلیتها و تواناییها بیشتر باشند، افراد بهتر می‌توانند به نیازهای جسمی خود در محیط مورد نظر پاسخ دهند این موضوع اهمیت زیادی دارد، زیرا انسانها در نتیجه تعامل با محیط رشد و پیشرفت می‌کنند.

او بیان کرد : توسعه دادن سواد حرکتی به همکاری همه افراد از جمله اولیا، پرسنل مدرسه، مسئولان محلی و شهر نیاز دارد و در دوران کودکی تا قبل از سنین مدرسه، مهمترین افرادی که وظیفه رشد سواد حرکتی را برعهده دارند، والدین یا سرپرستان هستند، چرا که این دوره مرحله‌ای بحرانی در پایه‌گذاری سواد حرکتی است.

کلاس تربیت بدنی این واحد آموزشی با تجهیزاتی از قبیل نردبان معلق، طناب بالارونده، دیوار صخره نوردی،میز و امکانات شطرنج، تشک تاتامی، تشک های ایمنی و تجهیزات اولیه اجرای رشته ژیمناستیک در ساعت درس تربیت بدنی در این کلاس در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می شود.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار