افزایش حجم ذخیره سد سفیدرود

رشت (پانا) - امدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: حجم آبی که در سد سفیدرود ذخیره شده نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش  حجم ذخیره سد سفیدرود

به گزارش پانا، وحید خرمی امروز در جلسه آب منطقه‌ای استان که در این شرکت برگزار شد، در خصوص وضعیت آب کشاورزی گیلان و سد سفیدرود با توجه به بارندگی‌های گفت: حجم آبی که در سد سفیدرود ذخیره شده ۶۷۷ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته افزایش ۶۵ درصدی به جهت شرایط مناسب آب و هوایی در سال ۹۸ نشان می‌دهد.

وی افزود: ذخیره‌سازی آب آغاز شده است و نگرانی بابت ذخیره آب در سد سفیدرود وجود ندارد.

خرمی ادامه داد: به طور پیوسته و منظم، سدها و میزان بارش‌ها و برف هایی که در بالادست وجود دارد پایش می شود و در حال حاضر مشکلی در این خصوص نداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در زمینه بهره گیری از منابع آبی استان و جلوگیری از هدر رفت آب گفت: بر اساس مدول که نیاز محصول برنج در استان از طریق سازمان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای ذیربط انجام می شود، بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب نیاز آبی است که در حوضه ی سد سفیدرود باید مصرف کنیم که حداقل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب را باید از سد سفیدرود تامین کنیم. این عدد در سال های مختلف به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب و کمتر نیز کاهش یافته است اما این نقصان از سوی جهاد کشاورزی در اراضی حس نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار