رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد

نگرانی شورای شهر تهران از توافقات صورت‌گرفته در گذشته در منطقه 22

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران درباره بررسی طرح تفصیلی منطقه 22 گفت از جمله دغدغه‌ها و نگرانی‌ها درباره توافقاتی است که شهرداری تهران در سال‌های گذشته بدون رعایت اصول شهرسازی و معماری در منطقه 22 گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی شورای شهر تهران از توافقات صورت‌گرفته در گذشته در منطقه 22

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا درباره طرح تفصیلی منطقه 22 شهرداری تهران گفت: «در جلسه هم‌اندیشی اخیر شورای شهر که با حضور شهردار تهران و تعدادی از معاونان شهردار و شهردار منطقه 22 و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد به موضوع طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 بررسی نیز پرداخته شد.»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: «در سال 1393 بنا بر پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری در دوره چهارم و همچنین تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، قرار شد طرح تفصیلی قدیم متوقف شود. آن زمان شهرداری تهران مصوبه شورای عالی را ابلاغ نکرد و رویه‌های گذشته که با رویکرد بارگذاری‌های حداکثری و برج‌سازی بود ادامه داد و در نهایت در دوره جدید مدیریت شهری، طرح تفصیلی جدید منطقه 22 تحت عنوان طرح تفصیلی ویژه در دستور کار قرار گرفت.»

وی ادامه داد: «طرح تفصیلی منطقه 22 توسط شهرداری تهران به شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب ارسال شد. اعتراض ما این بود بر اساس یکی از بندهای ماده 80 قانون شوراها طرح‌های تفصیلی جامع و هادی باید به تایید شوراهای شهر هم برسد. مبتنی بر این اعتراض، شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب کرد که نظر شورای شهر هم در این زمینه اخذ شود.»

سالاری اضافه کرد: «موضوع طرح تفصیلی منطقه 22 در جلسه هم‌اندیشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله دغدغه‌هایی که داریم توافقاتی است که شهرداری تهران در سال‌های گذشته بدون رعایت اصول شهرسازی و معماری گرفته است و این توافقات جمعیت‌پذیری بالغ بر 130 هزار نفر را در آنجا اضافه می‌کند. در واقع حدود 151 توافق در آن زمان صورت گرفته است که بخشی از آن به دلیل تعهدات شهرداری است و بر اساس قوانین ملاک عمل در آن مقطع زمانی، باید اجرایی شود.»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد: « همچنین اعتقاد داریم بخشی از آن که با قوانین منافات دارد باید از سوی شورای شهر مورد بررسی قرار بگیرد و شورای عالی شهرسازی و شهرداری تهران نیز این موضوع را پذیرفت و قرار شد کلیات طرح در شورا مطرح و نظرات اعضا گرفته شود.»

به گفته وی، رویکرد اصلی شورای شهر تهران به طرح تفصیلی منطقه 22 توجه به محیط زیست منطقه، کاهش بارگذاری‌ها و ایجاد خط مترو است تا اولین طرح تفصیلی مبتنی بر حمل و نقل همگانی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار