معاون آموزش متوسطه استان در جمع مدیران متوسطه منطقه بزینه رود:

تبدیل سند تحول به یک گفتمان غالب در سطح مدارس، مهم ترین رویکرد متولیان تعلیم و تربیت در استان

زنجان(پانا) - با حضور معاون آموزش متوسطه استان و رئیس اداره دوره اول متوسطه، جلسه مدیران متوسطه منطقه بزینه رود برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل سند تحول به یک گفتمان غالب در سطح مدارس، مهم ترین رویکرد متولیان تعلیم و تربیت در استان

داوود بهرامی معاون آموزش متوسطه استان، در ابتدای جلسه ضمن تسلیت شهادت جانگداز سیدالشهدا مدافعین حرم، سردار حاج قاسم سلیمانی، ایشان را نماد شجاعت، اخلاص، بندگی، ایثار و ولایت پذیری دانست و افزود: از منظر تربیتی مهم ترین رسالت و وظیفه ما معلمان، تبیین و تشریح ویژگی های برجسته این سرداران شهید دربین نسل جوان و نوجوان می باشد.

بهرامی گفت: شهدا در عرصه جنگ سخت رسالت و وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند و ما فرهنگیان اکنون در عرصه جبهه جنگ نرم بایستی فعالانه عمل کنیم.

معاون آموزش متوسطه در ادامه جلسه پیرامون مسائل آموزشی، اهتمام به طرح های کیفیت بخشی به عنوان مهم ترین زمینه و بستر چرخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: مهم ترین رویکرد متولیان تعلیم و تربیت در سطح استان، مناطق و نواحی تبدیل سند تحول بنیادین به یک گفتمان غالب در سطح مدارس است و توسعه حرفه ای و شایستگی معلمان در راستای ارتقا کیفیت آموزشی از مهم ترین برنامه های معاونت آموزش متوسطه استان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به تقویت روابط انسانی مطلوب به عنوان یکی از مهارت های اصلی مدیران مدارس به عنوان راهبران آموزشی، حفظ حرمت و کرامت و شان همکاران محترم و تقویت فضای تکریم و احترام در سطح مدارس را خواستار شد و گفت: معلمان با عزت و با کرامت می توانند دانش آموزان با عزت تربیت نمایند.

در ادامه اجاقلو رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه با اشاره به مطالعات آینده پژوهی پیرامون مفاهیم تربیتی، اظهار امیدواری کرد تربیت دانش آموزان به نحوی باشد که آن ها انسان هایی خلاق، نوآور، آفریننده، همدل و الگوشناس باشند.

وی با تاکید بر این که برنامه ها و طرح هایی چون جشنواره نوجوان خوارزمی، ایران مهارت، بوم و... بهترین وسایل موجود در حیطه آموزشی در راستای نیل به این هدف هستند؛ از مدیران منطقه بزینه رود خواستار اجرای هرچه بهتر این برنامه ها شد.

اجاقلو در ادامه برنامه ها و طرح های و اقدامات لازم الاجرا در مدارس متوسطه اول را تشریح نمود و اظهار داشت: با ایجاد فضای یکدلی و هم راستایی برنامه ها و کاهش فاصله میان ستاد و صف، این برنامه ها به بهترین شکل در راستای تعلیم و تربیت مطلوب پیاده شود.

شایان ذکر است ارتقا دانش و مهارت و اصلاح نگرش، توسعه توانمندی و حرفه ای معلمان، اهتمام به هدایت تحصیلی و تحلیل آمار توصیفی امتحانات، دروس هدف، کنکور و مهارت آموزی دانش آموزان و پوشش تحصیلی از جمله مهم ترین موضوعات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار