دلنوشته دانش‌آموز شیرازی با نیازهای ویژه: یاور همیشگی‌ام فقط خداست

شیراز (پانا) - دانش آموز محمد مهدی داوود، کلاس ششم دبستان استثنایی گلها شیراز در خیر مقدم به معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور در بازدید از مدرسه گلها، دلنوشته ‌ای از خود را قرائت کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته دانش‌آموز شیرازی با نیازهای ویژه: یاور همیشگی‌ام فقط خداست

این دانش‌آموز دارای نیازهای ویژه دلنوشته خود را اینگونه آغاز کرد:

"به نام خدای مهربان

معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مدرسه گلها ناحیه 3 شیراز خوش آمدید .

نمی دانی چه لذتی دارد که روی صندلی چرخ دار بنشینی و سراسر وجودت پر از دردهای جسمی و روحی باشد ولی تو خدا را شکر بگویی.

نمی دانی چه لذتی دارد که روی صندلی چرخ دار بنشینی برای جابجایی ات، خانواده و دیگران کمکت کنند، ولی تو در دلت امیدوار باشی که ای کاش این کمک ها به عنوان نقطه ای روشن در نامه اعمال شان ثبت شود و دعا کنی برای عاقبت به خیری شان.

نمی دانی چه لذتی دارد که روی صندلی چرخ دار بنشینی و نگاهت به زندگی، نگاهی متفاوت باشد.

نمی دانی چه لذتی دارد که معلولیت باعث شود قدر نعمت‌های الهی را بیشتر بدانی، که اگر تو به جای غیر معلولین بودی مطمئنا برای هر قدمی که برمی داشتی، خدا را شکر می کردی، هر چند که انسان تا نعمتی را از دست ندهد قدر آن نعمت را نخواهد دانست.

خدا را شکر به این نکته دست یافته ای که اگر سختی و محدودیت نبود، قدر عافیت را به این زیبایی درک نمی کردی.

نمی‌دانی چه لذتی دارد که دیگران تصور کنند با این حرف ها و امیدواری ها، فقط شعار می دهی، ولی تو لبخند بزنی و تنها دل خوشی ات این باشد که یار و همراه واقعی و همیشگی ات فقط خداست.

اگر گاهی اوقات دردهایم مرا از ادامه زندگی باز می دارد در عوض اراده ای دارم از جنس فولاد و قلبی دارم از جنس آسمان، دلی دارم به رنگ خدا و عشقی دارم به زیبایی گل‌های سرخ، پس برای جاودانه بودنم تلاش می‌کنم.

سیدجواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور در سفر دو روزه خود به شیراز ضمن بازدید از چندین مدرسه استثنایی از نزدیک با مدیران، دبیران و دانش آموزان این مدارس گفت‌وگو کرد و درجریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار