جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد (پانا) - چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی با حضور معاون پژوهش وبرنامه ریزی منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش ، نماینده دفترمدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری ،مدیر سازمان دانش آموزی ومعاونت پرورشی وفرهنگی ودیگر مسئولین در محل سالن جلسات اداره کل آموزش وپرورش برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۰۴۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای برنامه ریزی  سازمان دانش آموزی خراسان شمالی  برگزار شد

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش محمد اکرامی فر گفت : باید برنامه‌ها را از نوع برنامه ملی در کف مدارس فعال کنیم و نقش دانش‌آموز را در اداره مدرسه پررنگ کنیم.

محمد اکرامی فر به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: «معتقدم سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در مدرسه می‌توانند به عنوان تشکل‌های پیشتاز در تحقق آرمان‌های انقلاب نقش اساسی را ایفا کنند.»

وی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن بیانیه گام دوم گفتمان‌سازی این بیانیه را مشخص کنیم تا امید و نشاط در جامعه ساری و جاری شود همچنین برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم‌.»

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: فعالیت‌های سازمان دانش‌موزی علاوه بر اینکه به تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان منجر می‌شود فعالیت‌هایی نشاط‌ آور است. معتقدم سازمان شاید مهم‌ترین تشکیلاتی است که به معنای واقعی در راستای تحقق سند تحول بنیادین و سیاست مقام معظم رهبری برای تربیت دانش‌آموزان گام برمی‌دارد.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش در این جلسه به توانمندی دانش آموزان در ارائه طریق و راهکارها در مجموعه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تشکل های دانش آموزی فرصت بسیار خوبی برای مشق اعتماد به نفس، خودباوری و مشارکت و همدلی در بین دانش آموزان است.

قنبر علی خوش آینه با اشاره به برگزاری نشست های صمیمی دانش آموزان با مسئولین استان گفت: خوشبختانه توانایی دانش آموزان ثابت شده است و اگر همراهی مسئولین و فرصت ابراز وجود برای دانش آموز مهیا باشد، استعدادها و مهارت های خارق العاده دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی منابع انسانی استان در جمع اعضای شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی به لزوم اتصال برنامه های سازمان دانش آموزی با معاونت پرورشی وفرهنگی تاکید نمود و افزود: آموزش و پرورش بسترها را فراهم خواهد کرد و سازمان دانش آموزی با کمک وهمراهی این اداره کل آموزش وپرورش فعالیت های خویش اجرایی نماید در مورد برنامه های یاوران انقلاب که در دهه فجر اجرا میشود محوریت برنامه ها رنگ وبوی معنویت وشهید سردار سلیمانی همراه باشد.

مجید مصباح مدیر سازمان دانش آموزی استان خراسان شمالی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر ازهمکاران سازمان دانش آموزی عنوان کرد: خراسان شمالی برای ششمین سال متوالی رتبه اول را در جذب و سازماندهی گروه های تشکیلات پیشتازان در کشور کسب کرد که این مهم حاصل تلاش شبانه روزی همکاران در جذب حداکثری دانش آموزان است .

مدیر سازمان دانش آموزی در ادمه گفت: اگر دانش آموزان در گروه های مدارس به درستی مفاهیم و اهداف را رصد و دنبال نمایند شاهد شکوفا شدن استعداد های آنها در کلیه زمینه های آموزشی، پرورشی و پیشرفت و موفقیت سازمان دانش آموزی خواهیم بود .

مدیر سازمان دانش آموزی استان خراسان شمالی تاکید نمود اهداف سازمان همکاری ،همدلی وهمفکری میباشد و اگر در دانش آموزان و مربیان مسیر راه به درستی ترسیم شود کمتر شاهد آسیب های اجتماعی در زمینه اعتیاد و، طلاق در دانش آموزان و جامعه خواهیم بود .

مصباح افزود: سازمان دانش آموزی در همه زمینه های آموزش و پرورش حاضر به همکاری می باشد.
مصباح در ادامه گزارش مبسوطی از روند اجرای برنامه های سازمان دانش آموزی استان درسالجاری به اطلاع اعضا رساند.درپایان هریک از اعضا نکته نظرات ودیدگاههای خودرا درخصوص دستور جلسه بیان کردند.

مسعود ابراهیمی مهمان مرکز سازمان دانش آموزی در این جلسه عنوان کرد : : سازمان دانش آموزی ظرفیت بسیار بالایی در بالندگی وشادابی دانش آموزان ایفا میکند که باید تمام تلاش وتوان خود را بکار ببریم واز این ظریقیت به نحو احسن استفاده نماییم .

وی همچنین اذعان کرد: سازمان دانش آموزی خراسان شمالی در 32 استان کشور به لحاظ امکانات وساختمان بهترین وزیباترین است که شایسته است بهترین بهره برداری صورت گیرد .

ابراهیمی در پایان سخنان خود از اداره کل آموزش وپرورش وحسن مساعدت،حسن ظن این اداره کل نسبت به سازمان دانش آموزی قدردانی وتشکر نمود واین حسن ظن نسبت به این سازمان را قابل تقدیر دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار