تولید ۱۵ هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی در مزارع پرورش ماهی آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) -پیش‌بینی شده امسال ۱۵هزار تن ماهیان گرمایی و سردآبی در مزارع پرورش ماهی تولید و روانه بازار شود.

کد مطلب: ۱۰۰۴۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۱۵ هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی در مزارع پرورش ماهی آذربایجان‌غربی

محمد باقر قریشی، مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت تولیدات شیلات آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پیش بینی شده در سال جاری ۱۵هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی در مزارع پرورش ماهی تولید و روانه بازار شود.

او با اشاره به مازاد تولید آبزیان آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: علاوه بر مصرف داخلی بیش از ۳۰۰تن انواع آبزیان به کشورهای مختلف از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی اذعان کرد: سال گذشته ۵.۵ تن شاه میگو صید و امسال با توجه به اینکه سال آیش در دریاچه سد ارس بوده صیدی صورت نگرفته و به طور کل شاه‌میگو مصرف داخلی نداشته و بعد از صید و عمل آوری به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

او با اشاره به میزان مصرف آبزیان در استان، بیان کرد: سرانه مصرف آبزیان استان ۷ کیلوگرم و سرانه کشوری آن ۱۰ کیلوگرم است، در این راستا نسبت به برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌های آموزشی طبخ برای بانوان، ارائه برنامه‌های رادیویی، چاپ و توزیع بروشور، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه و فروش ماهی اقدام می‌کنیم.

قریشی با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به طور غیرمستقیم در آبزی پروری مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: میزان تولید ماهی در دریاچه پشت سد ارس ۳ هزار و ۶۰۰ تن بوده و تعداد ۳۸۶نفر در قالب ۲ تعاونی در فصل صید و صیادی در دریاچه پشت سد ارس مشغول به فعالیت هستند.

او خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از صید قاچاق با هماهنگی مراکز تحقیقات و سازمان شیلات ایران از شهریور ماه ۱۳۹۷ صید و بهره برداری شاه میگوی دراز آب شیرین از دریاچه ممنوع اعلام شد و برای نظارت دقیق و حفظ و حراست در دریاچه و صید شاه میگو نسبت به تشکیل یگان حفاظت اقدام و چارت تشکیلاتی آن تصویب شده و در مرحله اجرای تاسیسات یگان حفاظت بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار