افتتاح گلخانه در دبیرستان مهارت‌های حرفه‌ای دانش آموزان کم‌توان ذهنی در شیراز

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به کمک خیرین در ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان استثنایی در فارس، گفت: نتیجه کار خیرین آرامش بخشی به این دانش آموزان است و امیدواریم این فرهنگ روزبه‌روز تقویت شود و باعث شود کار این دانش آموزان بیش‌ازپیش و بهتر انجام پذیرد .

کد مطلب: ۱۰۰۴۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح گلخانه در دبیرستان مهارت‌های حرفه‌ای دانش آموزان کم‌توان ذهنی  در شیراز

علی عسکر نجفی در آیین افتتاح گلخانه دبیرستان مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی مجید راهبی شیراز که با حضور دکتر حسینی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور انجام شد، گفت : هدف از ایجاد این گلخانه آموزش رشته باغبانی گرایش گل‌های آپارتمانی است که این رشته امسال در مدارس مهارت‌های حرفه‌ای دانش آموزان کم‌توان ذهنی ایجادشده است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: این گلخانه در فضایی به مساحت 45 مترمربع، با سازه فلزی و سقف پلی کربنات و هزینه‌ای بالغ‌بر 500 میلیون ریال احداث‌شده است که به سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز مجهز است .

نجفی با اشاره به جمعیت 12 هزارنفری دانش آموزان استثنایی استان گفت: 5 هزار نفر از این تعداد دارای نیازهای ویژه و خاص هستند که در مدارس خاص استثنایی مشغول به تحصیل هستند و مابقی 7 هزار نفر دانش آموزان نابینا و ناشنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی می‌باشند .

وی با اشاره به اقدامات خوب در حوزه استثنایی استان گفت : به‌واسطه فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته دانش‌آموزانمان در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند که از آن جمله کسب رتبه تک‌رقمی در رشته تجربی کنکور سراسر توسط دانش‌آموز معلول فارس است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس به برخی از موفقیت‌های ورزشی این دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت : 5 بازیکن گروه ملی فوتسال معلولین کشور از استان فارس هستند .

نجفی به برخی از مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت : در حوزه نیروهای تخصصی و فضای آموزشی ، وسایل و تجهیزات توان‌بخشی با مشکل جدی مواجهیم که اگر کمبودها در حوزه دانش آموزان استثنایی جبران شود قطعاً می‌تواند بهره‌وری و راندمان کار را بالا ببرد.

وی گفت : چند سالی است که صندوقی تحت عنوان صندوق امید برای پشتیبانی از دانش آموزان استثنایی در استان فارس تأسیس‌شده که بسیاری از همکاران فرهنگی نیز در این صندوق مشارکت کرده‌اند .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود : با مبلغ جمع‌آوری‌شده صندوق امید توانستیم مشکل ایاب و ذهاب و تجهیزات تعدادی از این دانش آموزان را مرتفع کنیم و با تقویت این صندوق پشتوانه دائمی خوبی برای دانش آموزان استثنایی استان ایجاد می شود.

وی با اشاره به کمک خیرین در ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان استثنایی در فارس، گفت: نتیجه کار خیرین آرامش بخشی به این دانش آموزان است و امیدواریم این فرهنگ روزبه روز تقویت شود و باعث شود کار این دانش آموزان بیش از پیش و بهتر انجام پذیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار