راه اندازی دامداری‌های غیرفعال شهرستان قرچک

قرچک (پانا) - به دنبال راه‌اندازی واحدهای غیرفعال درشهرستان هستیم و مشکلات واحدهای غیرفعال دامداری‌های سبک‌ و سنگین و دام‌های شیری در کمیسیون رفع موانع تولید مطرح شده تا از تحصیلات بانکی با بهره کم برخوردار شوند. اینها اظهارات مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی دامداری‌های غیرفعال شهرستان قرچک

علی‌محمد حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک در خصوص تولید گوشت دام سنگین و سبک در قرچک، اظهار کرد: شهرستان قرچک از نظر وسعت سرزمینی نسبت به سایر شهرستان‌ها کوچک است ولی با وجود وسعت کم حداکثر تلاش خود را به کاربستیم تا بتوانیم از امکانات موجود بهره لازم و کافی را ببریم.

او در ادامه گفت: در این شهرستان پنجاه دامداری پرواری فعال و سی و هشت دامداری مجوزدار و غیرفعال وجود دارد که در این دامداری‌ها ده هزار و نهصد و هشتاد دام سنگین پرواری وجود دارد که روزانه شش هزار کیلو گوشت تولید و به بازار عرضه می‌شود، آمار سالیانه تولید گوشت به رقم دو هزار و دویست تن می‌رسد.

او در خصوص وضعیت دام سبک در شهرستان،بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۷ واحد دامداری فعال در شهرستان وجود دارد که در این واحدهای فعال بیش از شصت و پنج هزار رأس دام سبک موجود است که روزانه بیست و سه هزار و ششصد کیلو گوشت دام و سبک تولید می‌شود و با این رقم سالانه ۱۳۲۰ تن می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک عنوان کرد: شهرستان قرچک در حوزه تولید گوشت دام سنگین، سبک و مرغ گوشتی بیش از ۶۴۲۰ تن پروتئین تولید و به بازار عرضه می‌کند، همچنین در حوزه تولید شیر و لبنیات نیز پنج هزار و ششصد کیلو شیر تولید می‌کند و به کارخانه‌های لبنی عرضه می‌کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی واحدهای غیرفعال در شهرستان هستیم و مشکلات واحدهای غیرفعال دامداری‌های سبک‌سنگین و دام‌های شیری را در کمیسیون رفع موانع تولید مطرح کرده تا از تحصیلات بانکی با درصد کم برخوردار شوند.

خبرنگار: مریم قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار