در گفت‌وگو با پانا

درخواست بهزیستی از شهرداری برای ممنوعیت پیمانکاران از بکارگیری کودکان زباله گرد

معاون سازمان بهزیستی: ۶۰ درصد کودکان زباله‌گرد، اتباع غیرایرانی هستند

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه این سازمان درباره کودکان زباله‌گرد بی‌تفاوت نیست، گفت بیش از ۶۰ درصد کودکان زباله‌گرد، اتباع غیرایرانی هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
درخواست بهزیستی از شهرداری برای ممنوعیت پیمانکاران از بکارگیری کودکان زباله گرد

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا از تدوین طرحی برای ساماندهی کودکان زباله‌گرد خبر داد و گفت: طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد برای حمایت از این کودکان در دستور کار قرار دارد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جلساتی که داشتیم درباره این موضوع تاکید کرده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در این طرح کودکان زباله‌گرد مثل کودکان کار و خیابان شناسایی می‌شوند و کودکانی که پس از پذیرش به فرایند درمانی نیاز دارند به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند. در طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد شهرداری‌‌ها هم با بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: مشکلات کودکان زباله‌گرد بررسی و برای حل مشکلات با خانواده‌ این کودکان صحبت می‌شود چون از نظر سازمان بهزیستی حضور کودک در خیابان مخالف مصالح کودک است و برای ما تفاوتی ندارد که این کودکان ایرانی یا خارجی هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کودکان زباله‌گرد از اتباع غیرایرانی هستند، گفت: این کودکان عمدتا از کشور‌های افغانستان و پاکستان هستند. در واقع سیاست‌های مهاجرتی و ورود آسان مهاجران غیرقانونی به ایران از عوامل شیوع پدیده‌ کودکان زباله‌گرد است.

مسعودی‌فرید همچنین از برگزاری جلساتی با مسئولان شهرداری تهران درباره ساماندهی کودکان زباله‌گرد خبر داد و گفت: در این جلسات از شهرداری درخواست کردیم تا پیمانکاران مانع به کارگیری کودکان شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار