هیات دولت درخصوص وقایع اخیر کشور بیانیه صادر کرد؛

تشکیل کارگروه «رسیدگی و پیگیری حادثه سقوط هواپیما» به مسئولیت وزیر راه

تهران (پانا) - در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تشکیل کارگروهی به منظور رسیدگی به موضوع جان باختن تعدادی از هم وطنان در مراسم بدرقه سردار شهید قاسم سلیمانی و نیز کارگروهی برای پیگیری حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۰۰۴۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه «رسیدگی و پیگیری حادثه سقوط هواپیما» به مسئولیت وزیر راه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در این جلسه، هیات وزیران کارگروه پیگیری برای رسیدگی به حادثه جان باختن تعدادی از هم‌وطنان شریف‌مان در مراسم بدرقه شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان را با مسئولیت وزیر اطلاعات تشکیل داد.

این کارگروه موظف است عوامل و زمینه های وقوع حادثه را بررسی و مسئولان حادثه و هرگونه تقصیر و قصور در این زمینه را به رئیس جمهور گزارش دهد.

رسیدگی به خانواده های داغدار و نحوه جبران خسارت، از دیگر وظایف این کارگروه است. مطابق تصمیم دولت، گزارش بررسی های این کارگروه به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

در ادامه، هیات دولت در بیانیه ای، با ابراز تأسف عمیق نسبت به فاجعه شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، خود را در غم خانواده های داغدار شریک دانسته و به ملت بزرگ ایران، به مناسبت از دست دادن فرزندان خود که برخی از آنان از دانشجویان و چهره های علمی ملت بوده اند، تسلیت گفت.

تأخیر در اطلاع رسانی نسبت به این حادثه مهم که موجبات پریشانی و آشفتگی در ارائه اطلاعات به مردم را فراهم آورد، موجب تأسف بوده و ضرورت داشت که از نخستین لحظات اطلاع مسئولان، مردم در جریان واقعه قرار می گرفتند

متن کامل بیانیه مذکور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه اسفناک سقوط هواپیمای اوکراینی، در شرایطی رخ داد که تهدیدهای غیرقانونی و ظالمانه رئیس جمهور آمریکا، نیروهای مسلح کشور را در حالت آماده باش کامل دفاعی قرار داده بود و زمینه را برای وقوع حوادث نظامی فراهم ساخته بود.

دولت از مسئولیت پذیری نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در قبول مسئولیت حادثه نسبت به وقوع خطای انسانی هولناک و آغاز پیگیری های جدی و اقدام درخصوص اجرای دستور مقام معظم رهبری برای تدابیر لازم جهت جلوگیری از تکرار وقایع مشابه، استقبال می نماید.

تأخیر در اطلاع رسانی نسبت به این حادثه مهم که موجبات پریشانی و آشفتگی در ارائه اطلاعات به مردم را فراهم آورد، موجب تأسف بوده و ضرورت داشت که از نخستین لحظات اطلاع مسئولان، مردم در جریان واقعه قرار می گرفتند.

دولت شفافیت کامل و صداقت با مردم را وظیفه خود می داند و به محض دریافت اطلاعات لازم، در بیانیه ریاست جمهوری، به اطلاع مردم رسانده شده است.

کارگروه «رسیدگی و پیگیری حادثه سقوط هواپیما» به مسئولیت وزیر راه و شهرسازی و با عضویت وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دادگستری، امور خارجه، معاون حقوقی رییس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سخنگوی دولت تشکیل می شود.

بررسی علل و عوامل واقعه و تشخیص قصور و تقصیر در مسئولیت های مربوطه و رسیدگی به خانواده های جان باختگان و هرگونه پیگیری لازم، برعهده این کارگروه خواهد بود.

کارگروه یاد شده هم‌چنین موظف است بطور منظم، پیشرفت کار را به اطلاع ملت شریف ایران برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار