در آیین تکریم و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس و مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش؛

حاجی‌میرزایی: آموزش و پرورش عرصه بسیار خطیری برای نمایش قابلیت‌ها است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ ماموریتی در کشور مهم‌تر از ماموریت آموزش و پرورش نیست، تاکید کرد هیچ تغییر پایداری جز از مسیر آموزش و پرورش اتفاق نمی‌افتد و هر تحولی در جامعه مستلزم تحول در یادگیری است و این ماموریت به ما داده شده است، بنابراین صحنه‌ای که برای ما تهمید شده عرصه بسیار خطیری برای نمایش قابلیت‌ها است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: آموزش و پرورش عرصه بسیار خطیری برای نمایش قابلیت‌ها است

وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر برنامه بودجه و مدیریت منابع این وزارت‌خانه که بعدازظهر امروز در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه هم دوره حیات شهیدسلیمانی دوره پربرکتی بود و هم شهادت ایشان، گفت: «شور و حماسه‌ای که در درون ملت ایران در سراسر کشور به وجود آمد یک امر الهی و یک محبت خدادای بود که بدون هیچ تمهید و تدبیری به جوشش درآمد. این الگویی در جامعه ما برای مسئولان است که مردم به خوبی عیار آدم‌ها را می‌دانند و متناسب با عیار انسان‌ها برای آن‌ها وقت و اهتمام می‌گذارند.»

او ادامه داد: «در طول مدت آشنایی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عسکری از گذشته تاکنون متوجه شدم ایشان شخصیتی صمیمی، مهربان و دوست‌داشتی و پرتلاش هستند. من از ایشان خواستم که کماکان در خدمت ایشان باشیم و افتخار می‌کنیم که مجموعه وزارت آموزش و پرورش همچنان از خدمات آقای عسکری بهره‌مند باشد. آقای سعید اوحدی هم یک چهره ملی است و از ایثارگران جنگ تحمیلی هستند که سال‌ها در اسارات بوده‌اند و از یاران نزدیک به شهید ابوترابی و رئیس سازمان حج و زیارت و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده‌اند و یک شخصیت بسیار مورد اعتماد ‌و فعالی هستند که امیدوارم جریان قوی‌تر و خون تازه‌تری را در مجموعه تعاملات وزارت آموزش و پرورش با مجلس که فوق‌العاده برای ما اهمیت دارد، ایجاد کند.»

مساله بودجه در آموزش و پرورش دغدغه‌ای جدی است

حسن حاجی‌میرزایی افزود: «مجلس یک نهاد مهم و تأثیرگذار در جریان امور است و هرچقدر ما بتوانیم تعاملات خود را فعال‌تر، سنجیده‌تر، منظم‌تر و قاعده‌تر و گسترده‌تر برقرار کنیم مجموعه ما از ظرفیت بیشتری برخوردار خواهد شد.»

وزیر آموزش و پرورش برای معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش آرزوی توفیق و ابراز امیدواری کرد ایشان در مسئولیت جدید مانند مسئولیت‌های قبلی‌شان پرفروع ظاهر شوند.

باید با جدیت و قدرت زمینه‌های منطقی‌تر کردن هزینه‌ها انجام شود

حاجی‌میرزایی به انتصاب مدیرکل جدید دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «واقعا مسأله بودجه در آموزش و پرورش یک دغدغه بسیار جدی است. امروز فضای غالب آموزش و پرورش را همین مباحث بودجه گرفته و ذهن‌ها از ماموریت‌های اصلی منصرف شده است. ما ماهیانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان حقوق می‌دهیم و 200 میلیارد تومان هم تمام آن چیزی است که ما نمی‌توانیم پرداخت کنیم و معوقه می‌شود. واقعا همه آموزش و پرورش را این ۲۰۰ میلیارد تومان به گروگان گرفته و مجموعه کارکردهای ما را تحت تاثیر قرار داده و ذهن‌ها و فکرها را به خود معطوف کرده است و باید از این چنبره خلاص شویم و شرایطی را به وجود بیاوریم که با آرامش بیشتری به ماموریت‌های اصلی و اساسی خود بپردازیم.»

او ادامه داد: «باید با جدیت و قدرت زمینه‌های منطقی‌تر کردن هزینه‌ها انجام شود. بودجه آموزش و پرورش از یک اشکالات ساختاری رنج می‌برد و ما باید این اشکال ساختاری را حل کنیم. تلاش خوبی انجام شده و باید استمرار پیدا کند و بتوانیم موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به فلسفه انتصاب‌ها اشاره کرد و گفت: «یک چیز حتمی است و آن این است که مسولیت‌ها گذرا است و پایان می‌پذیرد. فلسفه چرخیدن‌ها بین سمت‌های متعدد این است که ما ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را آشکار کنیم و نشان دهیم چند مرده حلاجیم و چه توانمندی و ظرفیت، باورها و ارزش‌هایی داریم. زندگی صحنه یکتای هنرمندی ما است، هنرمند کسی است که از این امور گذرا و اعتباری راه بقا بجوید، از درون این فناشدنی‌ها کمال کسب کند و ارزش‌های خود را ارتقا ببخشد تا در یادها و ذهن‌ها باقی بماند.»

محسن حاجی‌میرزایی افزود:‌ «عرصه مسولیت‌ها عرصه‌ای است که ما مانند تابلوی یک هنرمند، زیر آن را امضا می‌کنیم و باید چیزی که به نمایش می‌گذاریم قابل اعتنا باشد و وجود ما را آشکار کند و اعتلا ببخشد. مهمترین ویژگی کار هم همین است، درست است که کارها تامین معیشت می‌کنند و چرخ اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد اما به گمان من مهمترین کارکرد کار تجلی خلاقیت‌ها و ظرفیت‌ها، میدان و نمایشگاه ظرفیت انسان‌ها و همه داشته‌های انسان است.»

او در پایان گفت: «جامعه ما مهمترین ماموریت خود را به ما داده است، هیچ ماموریتی در کشور مهم‌تر از ماموریت آموزش و پرورش نیست، چون هیچ تغییر پایداری جز از مسیر آموزش و پرورش اتفاق نمی‌افتد. هر تحولی در جامعه مستلزم تحول در یادگیری است و این ماموریت به ما داده شده است. بنابراین صحنه‌ای که برای ما تهمید شده است عرصه بسیار خطیری برای نمایش قابلیت‌ها است. امیدواریم همه ما از این عرصه سربلند بیرون بیاییم.»

در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرورش با اعطای احکامی ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام علی عسکری، معاون سابق حقوقی و امور مجلس، او را به عنوان مشاور خود و سعید اوحدی، رئیس سابق سازمان حج و زیارت و رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را به عنوان معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

همچنین محسن حاجی‌میرزایی با قدردانی از تلاش‌های سافی‌فر، در مدت سرپرستی دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع، با اعطای حکمی سعید غلامزاده عسکری را به سمت مدیرکل دفتر برنامه بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش منصوب و معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار