گردهمایی ربات های شگفت انگیز در ایران اوپن ۲۰۲۰

تهران (پانا) - پانزدهمین دوره از مسابقات سالانه بین المللی روبوکاپ آزاد ایران با همکاری کمیته ملی روبوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کلید خورد. این مسابقات از ۱۸ الی ۲۲ فروردین ماه سال آینده در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار می گردد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی ربات های شگفت انگیز در ایران اوپن ۲۰۲۰

در این باره با مهدی محمد‌هاشمی جوان ترین عضو کمیته داوری این مسابقات گفت و گویی داشتیم. نکته جالب مصاحبه امروز ما این بود که محمدهاشمی یک دانشجوی دهه هشتادی و همینطور برگزیده دوره‌های پیشین مسابقات روباتیک است.

ایران اوپن ۲۰۲۰در کل چه مسابقه‌ای است؟
مسابقات بین المللی ایران اوپن بزرگترین و حرفه‌ای ترین میدان برای به چالش کشیدن ربات‌ها است. این مسابقه در ۱۰ لیگ متنوع و جذاب برای طیف‌های مختلف سنی از دانش آموزان دبستانی گرفته تا دانشجویان برگزار می شود. در این مسابقات از ربات‌های پرنده تا ربات‌های مریخ نورد و امدادگر به رقابت با یکدیگر می پردازند.

این مسابقات برای چه دانش آموزانی مناسب است؟
در کل این مسابقات برای تمام دانش آموزانی که دغدغه‌ مند حوزه رباتیک و هوش مصنوعی هستند؛ مناسب می باشد و باعث رشد و شکوفایی آنها در این زمینه می شود.

جوایز و حمایت های این مسابقه از دانش آموزان چگونه است؟
مثل سال های گذشته در مراسم اختتامیه با اعطای جوایز ویژه اعم از لوح و تندیس و جوایز نقدی از گروه های برتر تجلیل به عمل می آید. درباره حمایت از طرف سازمان های علمی تحقیقاتی نیز اخبار متعاقباً اعلام خواهد شد.

دانش آموزان با حضور در چنین محفل هایی میتوانند علم با چاشنی ماجراجویی و کار گروهی که یکی از نیاز های جامعه بشری است را بیاموزند. نوجوانان و جوانان نیز میتوانند در کنار آشنا شدن با تکنولوژی روز دنیا از آنها ایده های بسیار زیادی گرفته و در راه ساختن هر چه باشکوه تر آینده میهن خود سهمی را عهده دار باشند.


*مینو سادات آقائی نژاد، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار