مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در 15 نقطه استان به اندازه یک‌سال باران بارید

زاهدان (پانا) -بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های باران‌سنجی از 15 ایستگاه در باران‌سنجی استان بیش از 100 میلی متر باران گزارش شده که معادل بارش های یک سال زراعی استان در بلندمدت است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در 15  نقطه استان به اندازه یک‌سال باران بارید

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهارکرد: همانطور که انتظار می رفت سامانه بارشی فراگیر اکثر نقاط استان را در برگرفت و بارش‌های قابلی توجهی در پی داشت.

او ادامه داد: بیشینه بارندگی ها در استان به میزان 186 میلی متر از ایستگاه«دستگرد» از توابع شهرستان نیکشهر گزارش شده که ظهر دیروز اعلام شده و به دلیل قطع بسترهای ارتباطی این شهرستان، میزان بارش‌های بعد ازظهر و دیشب این ایستگاه، هنوز دریافت نشده است.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: از ظهر دیروز تاکنون ارتباط تلفنی هواشناسی استان با ایستگاه های هواشناسی و باران‌سنجی شهرستان های نیکشهر، قصرقند و فنوج قطع شده است که با برقراری ارتباط ما باین شهرستان ها اطلاعات بارندگی این مناطق نیز به روز خواهد شد.

او با بیان اینکه بیشتر بارندگی ها در نواحی مرکزی، غرب و جنوب غرب استان باریده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های مسکوتان از توابع شهرستان نیکشهر 150، مومان بالااز توابع شهرستان کنارک149.5، کهیر از توابع شهرستان کنارک 149، رئیس آباد از توابع شهرستان سرباز 129، شهر بزمان 127، شهر کنارک 126.5، دلگان 117، بنت از توابع شهرستان نیکشهر 115، سورکمب از توابع شهرستان چابهار 113، ساربوک از توابع شهرستان قصرقند 109، شهر راسک 107.8، ترشاب از توابع شهرستان خاش 105.5 و کهنوک دهپابید از توابع شهرستان خاش 104 میلی متر باران باریده است.

او ادامه داد: به طور کلی در 145 ایستگاه بارندگی ثبت شده که ارتفاع بارش های 94 ایستگاه بیش از 50 میلی متر بوده است. همچنین در 17 ایستگاه بین 100 تا 186 میلی متر باران باریده است.

عضو ستاد مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به بارش برف در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: تا صبح امروز گزارش از بارش برف در توابع زاهدان و ارتفاعات حومه این شهر، ارتفاعات نصرت آباد، روستای تمندان خاش، ارتفاعات تفتان در خاش و رشته کوه بیرک در مهرستان دریافت شده است.

او ادامه داد: بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی و مدل های جوی، سامانه بارشی امروز رفته رفته از مرزهای شرقی استان خارج می شود و با شمالی شدن جریانات روند کاهش دما در استان آغاز شده است که احتمال مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محورهای کوهستانی و لغزندگی برخی محورهای مناطق سردسیر استان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار