عدد پایین سرانه فضای سبز در مازندران، با وجود آب و هوای مناسب

ساری (پانا) - مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران تذکر داد که سرانه فضای سبز در استان با وجود آب و هوای مناسب بسیار پایین است. به طوری که نسبت به کشورها و حتی استان‌های دیگر دچار عقب ماندگی هستیم.

کد مطلب: ۱۰۰۴۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
عدد پایین سرانه فضای سبز در مازندران، با وجود آب و هوای مناسب

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد توکلی در جلسه تخصصی طرح میراث ماندگار گفت: «با توجه به این که در آستانه ماه‌های پایانی سال هستیم اجرای طرح میراث ماندگار و مقوله مازندران پاک که از سوی استاندار مورد تاکید قرار دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ‎»

او ادامه داد: «هیچ دلیل یا عذری برای انجام نشدن این طرح های مهم وجود ندارد و همه دستگاه های اجرایی موظف هستند در اجرای این امر جدیت لازم را به خرج دهند.»

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران تصریح کرد: «با توجه به حضور گردشگران فراوان زیبنده استانی همچون مازندران نیست که حتی نتوانستیم از فضای سبز موجود در استان مواظبت نماییم».

او یادآور شد: «گونه‌های بومی طبیعت و زیستگاه های موجود در سطوح مختلف شهرهای استان را می بایست زنده کرده و از داشته‌های خودمان به درستیحفاظت کنیم. همچنین تغییر کاربری باغات و فضای سبز در شهرداری‌ها اقدامی نامناسب است و ویلاسازی و ساخت‌وسازهای غیرقانونی راه پیشرفت و توسعه استان نیست.»

توکلی اظهار کرد: «وظیفه مندی دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر عملکرد این دستگاه‌ها مورد تاکید استانداری است. با توجه به شرایط اقلیمی این سال ها و گرم شدن زمین، نهال کاری می بایست در ایام طلایی دی ماه صورت گیرد تا شاهد رویش درختان در اواخر اسفند ماه باشیم. مناسبت ۱۵ اسفند در حقیقت یک روز نمادین برای درختکاری است و کاشت درخت در بهمن، ریسک خشک شدن را کاهش می‌دهد.»

او با عنوان اینکه تمام تلاش هایمان باید برای آبادانی شهرها و روستاها و رفاه مردم باشد به طوریکه کاشته شدن درخت‌ها در پیاده‌روها، بلوارها و پارک‌ها بدون مشارکت مردم فایده ندارد و مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد، عنوان کرد: « از تجربیات لازم در حوزه درخت کاری افزایش سرانه فضای سبز در نوارهای ساحلی می بایست استفاده کرد تا شاهد اتفافات خوبی در آینده و میراث ماندگار باشیم. همچنین مبحث نگهداری، محافظت از درختان کاشته شده در سالهای ابتدایی موضوع بسیار مهمی است که نیازمند برنامه ریزی مدون از سوی دستگاه های متولی است و همه باید تلاش لازم را برای اجرای کار داشته باشند.»

به گفته توکلی این طرح با جدیت از سوی استانداری تا مراحل اجرایی خود پیگیری شده و به‌عنوان یک کار جاری دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار