مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد: امدادرسانی به ۱۱۷۳ نفر آسیب دیده از بارندگی دو روز گذشته در استان

سیستان و بلوچستان(پانا) - براساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان و هشدار هواشناسی، تمامی پرسنل و دستگاه های خودرویی و امداد و نجات شعب تا خروج سامانه از استان به حالت آماده باش در آمده اند که منجر به امدادرسانی به ۱۱۷۳ نفر شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بر این موضوع تاکید کرده‌است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد: امدادرسانی به ۱۱۷۳ نفر آسیب دیده از بارندگی دو روز  گذشته در استان

رسول راشکی تصریح کرد: آمادگی لازم برای حضور و خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان حوادث در بخش های مختلف این جمعیت با بهره گیری از تجهیزات سبک، نیمه سنگین و سنگین امداد و نجات، بالگرد و خودروهای سبک و سنگین وجود دارد .

او با اشاره به بارش ها و حوادث ناشی از سیلاب دو روز گذشته افزود: در این بارش ها از ۲۰ لغایت ۲۱ دی ماه ۱۳ شهرستان و ۲۷ روستا در استان درگیر سیلاب گردیده اند .

او اضافه کرد: در مناطق گرفتار در سیلاب، ۲۸۵ خانوار شامل ۱۱۷۳ نفر دچار آسیب شده بودند که در این راستا تعداد ۸۰ خانوار به تعداد ۳۳۵ نفر در چادر های امدادی و مناطق امن اسکان داده شدند.

راشکی گفت: ۸۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۴۲ تخته موکت، ۲۷۳ تخته پتو و ۱۶۷۷ کیلو نایلون سنگری در بین خانواده ها توزیع شده است.

او ادامه داد: همچنین ۴۶۴ قوطی کنسروجات مختلف ۱۹ بسته غذایی، حبوبات، چای، قند و شکر، روغن، چراغ والور و فانوس از جمله اقلام توزیع شده در بین آسیب دیدگان است.

رئیس جمعیت هلال احمر استان در پایان بیان کرد: ۳۵۷ نفر نجاتگر به همراه ۵۰ نیروی کادر در قالب ۷۷ تیم عملیاتی کار امداد رسانی به آسیب دیدگان را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار