آیت الله اعرافی

امام جمعه میبد: نهادهای دولتی وموسسات فرهنگی خود را در برابر آموزش وپرورش موظف ومکلف بدانند

میبد(پانا) - آیت الله اعرافی در نشست شورای آموزش وپرورش گفت تمام ادارات و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی ومردمی باید خود را دربرابرآموزش و پرورش و نسل نو موظف ومکلف بدانند چراکه کار آموزش و پرورش باید اولویت نخست برای همه باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه میبد: نهادهای دولتی وموسسات فرهنگی خود را در برابر آموزش وپرورش موظف ومکلف بدانند

آیت الله اعرافی درنشست شورای آموزش و پرورش میبد با بیان اینکه آموزش فنی وحرفه ای از اهمیت بالایی در حوزه جوانان برخوردار است و در سند تحول مورد توجه جدی قرار گرفته است گفت:

آموزش های فنی وحرفه ای شامل آموزش مهارتی است درکل زندگی است که همه آحاد جامعه باید مجهز به مهارتهای عمومی برای گذران زندگی به آن نیاز دارند همچنین جنبه دیگر آموزش فنی وحرفه ای مهارتهای تخصص است که فرد را سمت اشتغال واقتصاد می کشاند که در صورت توجه به هر دو زمینه بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه توسعه آموزشهای فنی وحرفه ای باید از اولویت های ما باشد گفت : براساس سند تحول باید در کل استان وشهرستان ها آموزش وپرورش صبغه فنی ومهارتی بگیرد تا دانش آموزان در آموزشهای مهارتی وتخصصی به نقطه قوت برسند.

رئیس حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه رشد متوازن دانش آموز و توجه به حوزه ادبیات، هنر وفرهنگ ونرم افزار از مسائلی که در شورای آموزش وپرورش بسیار مورد توجه قرار گرفته است افزود:کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان می تواند پرچم دار نخبه پروری در رشته های مختلف باشد وبتواند دانش آموزان نخبه و بااستعداد را جذب وتربیت کنند و آماده نقش آفرینی در سطوح مختلف شوند.

عضور شورا نگهبان در ادامه عنوان کرد و افزود :تمام ادارات و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی ومردمی باید خود را دربرابرآموزش و پرورش و نسل نو موظف ومکلف بدانند چراکه کار آموزش و پرورش باید اولویت نخست برای همه باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه آموزش وپرورشِ اخلاقی، علمی، فنیو مهارتی همه مشکلات جامعه را حل خواهد کرد تا نسل نو و آینده ساز کشور را تربیت کنند گفت :تمام دستگاههای دولتی شهرستان با اداره آموزش وپرورش میبد باید همکاری وارتباط داشته باشند و تعاملا وارتباطات خود باهر بخش را مشخص ومعین کنند وجز وظایف خود بدانند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار