فرماندار دلگان: خسارت سنگین سیلاب به زیرساخت های شهرستان دلگان

زاهدان (پانا)-پس از فروکش کردن بارندگیها از بامداد امروز ۱۳ تیم متشکل از ادارات معین شهرستان به همراه نمایندگان هلال احمر به منظور حضور در مناطق آسیب دیده و ارزیابی اولیه و مدیریت میدانی و روانی و همچنین تنظیم شیوه کمک رسانی در محل ، به روستاها و عشایر اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار دلگان: خسارت سنگین سیلاب به زیرساخت های شهرستان دلگان

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: حجم بارشها که به صورت مستمر و بدون توقف و منظم از روز جمعه تا شب گذشته در دلگان در طی حدود ۳۵ ساعت صورت پذیرفت در این شهرستان ۱۱۷ میلیمتر بوده است.

او ادامه داد: حجم متوسط بارندگی سالانه استان ۱۱۳ میلیمتر است که در طول یک سال میبارد و دلگان در طی کمتر از دو روز این‌حجم بارش را داشته است که البته علاوه بر برکات آتی و اثرات مثبت این بارندگی بر غنی شدن سفره های زیرزمینی ، خسارات بسیار زیاد مادی و زیرساختی و همچنین تلفات احشام و دام مردم و آسیب به برخی واحدهای مسکونی و مزارع و موتورهای کشاورزی وارد نموده است.

فرماندار دلگان بیان کرد: خوشبختانه همکاری بسیار خوب مردم با ستاد مدیریت بحران و همراهی دهیاران و بسیجیان و عوامل امدادی از عوامل پیشگیری از خسارتهای جانی بوده است به شکلی که تعداد زیادی از اهالی به اصرار دهیاران و شوراهای روستایی و اطلاع رسانی به موقع منازل هست و گلی خود را ترک و در منازل امن روستا ساکن گردیده بودند.

او همچنین بیان کرد: دلگان به شدت نیازمند توجه برای اعزام اکیپ ها و ارسال اقلام امدادی است زیرا بسیاری از جاده های اصلی و فرعی و روستایی این شهرستان آسیب جدی دیده است و بسیاری از منازل خشت و گلی آسیب دیده و بعضا تخریب شده است

شجاعی تصریح کرد: در برخی از مناطق وسایل تمامی اقلام مورد نیاز مردم بر اثر سیلاب از بین رفته است و هوای منطقه نیز رو به برودت است که لزوم امداد رسانی در بخش تهیه و توزیع اقلام گرمایشی اعم از پتو و بخاری و همچنین توزیع نفت سفید، آب آشامیدنی، نان و آرد را برای مردم حیاتی است.

فرماندار دلگان تصریح کرد: دستگاههای مربوطه باید پس از ارزیابی دقیق، در جبران خسارت مردم کمک کنند، بالاخص به کشاورزان و دامداران و عشایر کمک گردد تا بخشی از خسارتهای سیل اخیر برایشان جبران شود.

شجاعی با تقدیر از ستاد مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: مردم دلگان در این بحران با نجابت زیاد صحنه هایی از فداکاری را در روستاها و مناطق عشایری خلف کردند و جلوه های زیبای از فداکاری و از خودگذشتگی و البته همکاری با دهیاران و شوراها را متبلور نمودند که اگر این سطح همکاری و نجابت ک از خودگذشتگی نبود حتما امروز شاهد انعکاس تلفات جانی هم بودیم و لذا اکنون نوبت مسوولین و دستگاههاست که خدمات ویژه ای به مردم ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار