شهباز بیگی: ما وامدار کسی نیستیم و با متخلف برخورد میکنیم

تهران (پانا) - یداله شهباز بیگی، رییس اداره ارزیابی عملکرد شهر تهران در همایش آموزشی - توجیهی ناظران و ارزیابان پایگاه های تغذیه سالم شهر تهران با اشاره به اینکه ما وام دار کسی نیستیم، براهمیت کار بازرسین بر پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در اجرای بهتر طرح پایگاه تغذیه سالم در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شهباز بیگی: ما وامدار کسی نیستیم و با متخلف برخورد میکنیم

شهبازبیگی با اشاره به تعریف مفاهیم ارزیابی عملکرد گفت: مفهوم نظارت، بازرسی و کنترل مفهوم یکسان دارد اما مهم است درکجا نظارت است و درکجا کنترل است.
وی افزود: نظارت و کنترل بازدید و مراقبت از طرز پیشرفت اجرایی عملیات در مقایسه با وضع مطلوب و به دنبال آن تغییر عملیات به منظور جلوگیری از انحراف در تحقق اهداف پیش بینی شده سازمان است. این تعریفی است که ابتدا نظارت را تعریف می کند و در ادامه راجع به کنترل صحبت می کند.
شهبازبیگی افزود: نظارت مقدم بر کنترل است. کنترل و نظارت فرآیندی است که بایدها را با هست ها و مطلوب ها را با موجودها و پیشبینی ها را با عملکردها مقایسه می کند.
وی با اشاره به مفهوم بازرس گفت: کسی است که مامور رسیدگی به کارهای یک فرد یا مدرسه و یا اداره است. ما قرار نیست با حضورمان استرس و مشکلاتی ایجاد کنیم بلکه برای رفع مشکلات حضور پیدا می کنیم.
شهباز بیگی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مدیرکل شهر تهران هستم، گفت: با صراحت می گویم، ما وامدار کسی نیستیم و اگر بازرسی تشخیص دهد، قطعا با کسی که تخلفی کرده و تخلفش محرز شده، برخورد می کنیم و شما هم باید چنین کنید.

وی با اشاره به فواید بازرسی گفت: فرایندی که با هدف تشخیص درجه کفایت و لیاقت کارکنان در سازمان انجام میگیرد، ارزیابی عملکرد است. پس باید تشویق و تنبیه را داشته باشیم.
شهبازبیگی گفت: یکی از دلایل ایجاد پایگاه تغذیه سالم دسترسی بچه های ما به تغذیه سالم بود و متاسفانه این طرح مهم کمی به سمت سوددهی برای مدارس رفت. این هدف نبوده و اتفاق افتاده پس حضور جدی شما بازرسین کمک می کند همان هدف اولیه متعالی برسیم.
در انتها شهباز بیگی با اشاره به راهکارهایی جهت نحوه فعالیت و رفتار و برخورد بازرسین در مدارس و مناطق سخن گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار