تکمیل طرح بازآفرینی مهریز ۲۰ میلیارد ریال نیاز دارد

یزد(پانا)- فرماندار مهریز گفت: اجرای کامل طرح بازآفرینی شهری این شهرستان که مورد تاکید دولت است به افزون بر ۲۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که حمایت و همراهی مسوولان را طلب می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل طرح بازآفرینی مهریز ۲۰ میلیارد ریال نیاز دارد

به گزارش ایرنا رضا زارع‌زاده مهریزی عصر شنبه در جریان بازدید شهرداران استان گلستان از طرح‌های بازآفرینی این منطقه افزود: در سال جاری ۶۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی این شهر اختصاص یافته است .

وی ادامه داد: توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای این طرح تاکنون نسبت به اجرای عملیات در مسیر گردشگری به خصوص در کوچه باغ جهانی پهلوانپور، حوالی سرو کهنسال منگاباد، محله باغ بهار و بازارچه تا قلعه مهرپادین اقدام شده است .

به گفته این مسوول، احیای محلات تاریخی و قدیمی در سطح حوزه شهری و بازآفرینی آنها نقش اساسی در ماندگاری مردم و جوانان در آن مناطق و پیشگیری از مهاجرت‌ مردم دارد.

زارع‌زاده مهریزی ، احیای بافت‌های قدیمی شهر در تمام محلات و محله محوری، توان‌افزایی اجتماعی و نوسازی بافت‌های فرسوده با همکاری مردم و همراهی مسوولان جزو اهداف طرح است .

شهرداران استان گلستان در سفر آموزشی ، تحقیقاتی به استان یزد از طرح بازآفرینی اجرا شده در شهر مهریز بازدید کردند.

طرح بازآفرینی شهری شامل خلق فضاها و مکان‌های شهری با هدف فراهم کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان و حفظ و زنده کردن هویت تاریخی است که از ابتدای دولت یازدهم این طرح در کشور شکل گرفته است.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که تاکنون ۱۰۰ مورد آن به ثبت آثار ملی رسید .

همچنین باغ پهلوان‌پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت است.

بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار