معاون حوزه علمیه خواهران یزد: نبود حجاب در جوامع نماد عقب‌ماندگی است

یزد(پانا)- معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان این که حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است، از بین رفتن آن در جوامع را نه تنها نماد رشد و پیشرفت نداست بلکه آن را نماد عقب ماندگی ذکر کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون حوزه علمیه خواهران یزد:  نبود حجاب در جوامع نماد عقب‌ماندگی است

«فاطمه نظیر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه(س) را کامل‌ترین الگو برای زنان خواند و بیان کرد: این حضرت کامل‌ترین و برترین الگو برای زنان مسلمان است تا در همه امور به ویژه حفظ حجاب خود از ایشان درس بگیرند.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا (س) حتی در میدان مبارزه نیز به عفاف و حجاب اسلامی بسیار مقید بودند، افزود: آن حضرت به حدی به امر حجاب و عفت اهمیت می دادند که حتی در بستر مرگ از کیفیت حمل جنازه‌ی خود نگران بودند و به پوشیده بودن و محفوظ بودن بدن خویش از دید نامحرم در هنگام حمل جنازه، سفارش کردند.

معاون حوزه علمیه خواهران استان ادامه داد: بررسی رفتار و باورهای حضرت زهرا(س) در طول حیات ایشان نشان می‌دهد که زن می‌تواند در عین حفظ حجاب، از پرده‌نشینی خارج شود و به عنوان نیمی از جامعه انسانی، رسالت خود را به انجام رساند.

وی با بیان این که متأسفانه در دنیای امروز، حجاب از جنجالی‌ترین مسائل دنیا است و دشمنان پوشش را برای زنان دست و پاگیر می‌دانند، گفت: این پوشش نه تنها دست و پاگیر نیست بلکه به نفع زن و جامعه است و هیچگاه مانع آزادی او نمی‌شود.

نظیر همچنین اظهار کرد: الگو و اسوه قرار دادن حضرت زهرا(س) به این معنا است که همانند ایشان در همایش‌های پرشکوه شرکت کنیم و در عین حال، همه نمادهای حریم حجاب و عفاف را نیز رعایت کنیم.

این مسئول در پایان با تاکید بر این که حجاب محدودیت‌ساز نیست بلکه ایجاد مصونیت می‌کند، خاطرنشان کرد: از بین رفتن حجاب در جوامع، نماد رشد و پیشرفت نیست بلکه نماد عقب‌ماندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار