فولادوند: تقویت انجمن های علمی آموزشی از برنامه های مهم آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سومین همایش ملی آموزش جغرافیا با رویکرد آب در کتاب های درسی توسط انجمن علمی آموزشی معلمان جغرافیای شهر تهران با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، وزارت جهاد کشاورزی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیریت منابع آب، بانک مسکن و دیگر ارگان های حمایت کننده با حضور دبیران جغرافیا، اعضای انجمن های جغرافیای سراسر کشور، اساتید و مؤلفان کتاب جغرافیا در سالن همایش وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: تقویت انجمن های علمی آموزشی از برنامه های مهم آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش پرورش شهر تهران با حضور در این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت درگذشتگان حوادث اخیر در ابتدای سخنان خود از حضور دانش آموزان منتخب جشنواره سراسری انشانویسی با موضوع "اگر آب نباشد" به دلیل پاسخ به این فراخوان و ارسال انشا به دبیرخانه همایش تقدیر نمود.

وی با تشکر از اعضای انجمن و معاونت پژوهش اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران به مناسبت برگزاری این جلسه علمی در سطح ملی، خاطرنشان کرد: تقویت انجمن های علمی آموزشی معلمان از برنامه های مهم 6 سال گذشته آموزش و پرورش بوده است و شهر تهران افتخار دارد که اکثر انجمن های علمی معلمان را به صورت فعال دارد.

فولادوند در خصوص ایجاد فرهنگ صرفه جویی به ویژه در مورد مصرف آب در دانش آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها مسئول صرفه جویی نیستند، بلکه متولی تعلیم و تربیت هستند و وظیفه ما در درازمدت تغییر فرهنگ هاست. این فرهنگ است که باید تغییر کند تا مصرف بهینه شود و فقط گنجاندن مطالب در کتاب های درسی کفایت نمی کند و به تغییر فرهنگ نمی انجامد بلکه ما معلمان به عنوان الگو و با عملکردمان باید این نگرش را در مخاطبان خود بوجود آوریم.

در ادامه سخنرانان به موضوع اهمیت آب و رویکرد آن در کتاب های درسی پرداختند و ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور سخنانی در مورد اهمیت آب در کتاب های درسی بیان نمود.

در این همایش منتخبین به ارائه مقالات در زمینه موضوع و محورهای همایش پرداخته و در انتها از ایشان تقدیر شد و با تشکیل دو میز گرد با حضور معلمان جغرافیا و مؤلفان کتب درسی جغرافیا و انسان و محیط زیست به سئوالات حاضران پاسخ داده شد.

در پایان از دانش آموزان منتخب شرکت کننده در جشنواره انشا نویسی با مشارکت بانک مسکن تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است پس از ارسال بخشنامه به مدارس متوسطه اول حدود چهار هزار انشای آموزی دریافت شد و بعد ازتشکیل کمیته داوری و بررسی انشاهای ارسالی،تعدادده نفربه عنوان منتخب اصلی بودند و 23 نفرهم قابل تقدیر شناخته شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار