کارشناس امور شوراها و مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش:

مدارس هیئت امنایی نیاز به افزایش تعداد و بالا بردن کیفیت دارند

شهرقدس (پانا) - دوره توانمند سازی مدیران مدارس هیئت امنایی شهرستانهای استان تهران باحضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران به میزبانی مدارس هیئت امنایی فرنو و ملاصدرا شهر قدس برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس هیئت امنایی نیاز به افزایش تعداد و بالا بردن کیفیت دارند

در این نشست نتاج کارشناس امور شوراها و مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی و در رابطه با مبانی یک مدرسه هیئت امنایی اظهار کرد: اولین شرط مدرسه هیئت امنایی شدن مستقل بودن است و مدرسه ای که دوشیفته است، نمی تواند نام هیئت امنایی بودن را به خود بگیرد.

او در ادامه اشاره بر شیوه‌ها و بخشنامه‌های اجرایی در مدارس هیئت‌امنایی بیان کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس هیئت امنایی بامدارس دولتی موازی است اما تنها یک تفاوت وجود دارد آن هم نقش مهم تر اولیاء دانش آموزان نسبت به مدرسه دولتی است.

او اذعان کرد: اینکه صرفا" روی بودجه ای که از طریق کمک به مدرسه که توسط اولیاء به دست می آید برای اجرای برنامه‌ها حساب کنیم امری درست نیست،چرا که فلسفه ما خودجوش و انقلابی بودن است و ما باید خودمان به اولیاء و دانش آموزان خدمات ارائه کنیم.

نتاج افزود: مدارس هیئت امنایی نیاز به افزایش دارند و درکنار افزایش تعداد مدارس باید ازبالا بردن کیفیت غافل نشویم.

کارشناس امور شوراها و مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدارس هیئت امنایی هیچ محدودیتی در برگزاری نوع کلاسها ندارد و کلاسها می تواند با محوریتهای مختلف برگزارشود وهمچنین در زمان بندی کلاسها نیز محدودیتی نداریم، البته غیر از برگزاری کلاسهای فوق برنامه در ساعات آموزشی.

او ادامه داد: مقدار زمان برگزاری کلاسهای فوق برنامه با توجه به شرایط مدرسه و منطقه توسط خود مدیر و مسئولین مدرسه و آموزش و پرورش منطقه تصمیم گرفته می شود.

نتاج خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز مشکلات کمتراز موفقیت‌هایی است که توسط مدیران مدارس هیئت امنایی حاصل شده است.

در این برنامه روحی رئیس گروه توسعه و نظارت در امورشوراها و مدارس هیئت امنایی وزازت آموزش و پرورش،صیدلو مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

خبرنگار: معراج محمودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار