استاندار فارس: فضاهای آموزشی در شهر صدرا متناسب با رشد جمعیت افزایش یابد

شیراز (پانا) - استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر در شهر صدرا تعداد زیادی مدرسه در دو نوبت‌کاری فعالیت می‌کنند گفت: تأمین فضاهای آموزشی موردنیاز صدار باید متناسب با رشد جمعیت در این منطقه باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: فضاهای آموزشی در شهر صدرا متناسب با رشد جمعیت افزایش یابد

عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش فارس، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را حائز اهمیت دانست و بر لزوم تقدیر و تجلیل از این خیران ارزشمند تأکید کرد.

او خواهان برنامه‌ریزی دقیق از ابتدای سال برای پرداخت شدن سهم 5 درصد آموزش‌وپرورش و سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها شد.

توجه به تأمین زیرساخت‌های آموزشی بر اساس توسعه مناطق شهری همچون شهر جدید صدرا از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر در شهر صدرا تعداد زیادی مدرسه در دو نوبت‌کاری فعالیت می‌کنند بیان کرد: تأمین زمین و ساخت بخشی از این مدارس به عهده سازمان عمران صدرا و بخشی نیز بر عهده نوسازی مدارس و آموزش‌وپرورش است که باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد تأمین فضاهای آموزشی موردنیاز متناسب با رشد جمعیت در این منطقه از شهرستان شیراز باشیم.

رحیمی همچنین بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی در سطح دانش‌آموزی تأکید کرد و افزود: انس با قرآن و بهار دل‌ها از راهکارهای مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی است.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان توجه به این مسابقات در سطوح مختلف آموزشی کشور را نشان از توجه ویژه به فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست.

رحیمی جامعه فرهنگیان را به‌عنوان سرمایه اصلی کشور توصیف کرد و گفت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم و یا می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و مشکلات مختلف را رفع کنیم ،باید به فرهنگیان توجه ویژه داشته باشیم چراکه تربیت نیروی انسانی اثرگذار در جامعه به دست این قشر انجام می‌شود.

پرداخت تسهیلات ۱۰۰میلیون ریالی به هر یک از فرهنگیان متقاضی و ایجاد زمینه پرداخت سایر تسهیلات از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این جلسه بر لزوم پیگیری و اجرایی شدن آن تأکید کرد.

رحیمی همچنین از حضور یک گروه تخصصی جراحی به سرپرستی دکتر کلانتری هرمزی در استان خبر داد و بابیان اینکه 2 تا 5 هزار عمل جراحی توسط این گروه انجام خواهد شد اظهار کرد: باید 30درصد از این عمل‌های جراحی به جامعه فرهنگیان استان به‌ویژه دانش آموزان اختصاص داده شود.

استاندار فارس ضمن اشاره به هفته بزرگداشت شورای آموزش‌وپرورش، تصمیمات این شورا در استان را مهم و اثرگذار ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با حضور مؤثر اعضا در جلسات این شورا و ارائه پیشنهاد‌ها و راهکارهای اثربخش سبب تحول هر چه بیشتر در فضای آموزشی استان باشیم.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان همچنین بر لزوم حضور مسئولانی که در تصمیم‌گیری‌ها مؤثر هستند در این شورا تأکید کرد و گفت: باید مدیران هر دستگاه شخصاً به‌عنوان فردی مطلع در همه امور در این جلسات حضورداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار