زمینه آزادی زندانیان معسر فراهم خواهد شد

کرمان(پانا)-حسب دستور ریاست قوه قضاییه و در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها هیاتی با محوریت دادگستری مرکز استان از زندان های سراسر استان بازرسی به عمل آورد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
زمینه آزادی زندانیان معسر فراهم خواهد شد

رضا طالبی زاده،معاون قضائی رئیس کل و رئیس هیات بازرسی از زندان های استان در ادامه این بازدید ها اظهار داشت: این هیات متشکل از جمعی معاون دادستان مرکز استان،روساء دادگستری و دادستان های حوزه های قضائی سراسر استان می باشد و نتایج ارزیابی ها پس از جمع بندی نهایی به قوه قضائیه و دادستانی کل کشور ارسال خواهد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: در این بازدید ها وضعیت قضائی تمام زندانیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مقام قضائی گفت:فهرست اسامی زندانیان محکومی که شرایط استفاده از مرخصی پایان حبس،آزادی مشروط،عفو وتعویق اجرای مجازات را دارند تهیه و اقدام قانونی لازم برای بهره مندی آنها از این امتیازات فراهم گردیده است ..

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد:اسامی زندانیانی که امکان و شرایط استفاده از پابند الکترونیکی را دارند به تهران اعلام خواهیم کرد تا برنامه ریزی لازم برای بهره مندی آنها از این امکان به منظور آزادی از زندان فراهم شود .

طالبی زاده خاطرنشان ساخت: فهرست اسامی زندانیانی که اقدام به تقدیم دادخواست اعسار نکردند و یا اعسار آنها پذیرفته شده ولی بلا بودن میزان پیش قسط و اقساط و یا تأخیر در پرداخت اقساط مانع از آزادی آنها شده است مورد بررسی قرارخواهد گرفت تا زمینه رسیدگی خارج از نوبت به دادخواست آنها فراهم و نسبت به آزادی زندانیان معسر اقدام شود.

وی ادامه داد:همچنین دستورات قضائی برای اقدام قانونی لازم جهت قبولی وثیقه و کفالت کسانی که با قرار تودیع وثیقه یا معرفی کفالت در بازداشت می باشند و امکان تودیع وثیقه یا معرفی کفیل دارند فراهم گردیده است

وی افزود:زندانیانی که به لحاظ بیماری لازم است اجرای مجازات حبس آنها به موجب ماده ۵۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری به تعویق افتد و یا حبس آنها تبدیل به مجازات دیگری شود ،مورد شناسایی قرار گرفتند و اقدام قانونی لازم برای بهره مندی آنها از این امکان به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد:کلیه محکومین به حبس و رد مال که مجازات حبس آنها به اتمام رسیده در صورتی که شاکی تقاضای اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی یا ماده ۶۹۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات ۱۳۷5 را نکرده باشد و یا شاکی گذشت کرده باشد،آزاد خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار